بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت و برنامه نویسی

خانه » همتامگ » همتامگ » بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت و برنامه نویسی
بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت
لیست محتوا صفحه

آیا می‌خواهید یک طراح حرفه‌ای سایت باشید؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که برای طراح سایت بودن باید لپ‌تاپ مناسب طراحی سایت را داشته باشید و باید لپ‌تاپ مناسب بخرید که بتوانید برای مدت طولانی نیازهای شمارا برآورده کند. داشتن یک لپ‌تاپ مناسب برای بهتر شناخته‌شدن شما در این عرصه امری بسیار مهم است. در این مقالۀ مهم‌ترین مواردی که در انتخاب یک لپ‌تاپ برای طراحی سایت و برنامه‌نویسی باید ملاک قرار دهید را بررسی می‌کنیم. لطفاً تا انتهای این مقاله با ما در همتاکالج باشید.طراحی وب‌سایت جزو شغل‌هایی است که برای کسب درآمد از آن نیازی به تهیه تجهیزات گران‌قیمت نمی‌‌باشد. شما می‌توانید با تهیهٔ یک کامپیوتر و اتصال آن به اینترنت، وب‌سایت‌هایی با گردش مالی بیش از ۱، ۰۰۰، ۰، ۰، ۰۰۰ تومان در ماه را راه‌اندازی کنید. دوره‌های حرفه‌ای آموزش طراحی سایت می‌تواند شما را ظرف مدت ۲ ماه به یک طراح حرفه‌ای تبدیل کند. شما برای ورود به این شغل پردرآمد فقط و فقط به یک لپ‌تاپ متصل به اینترنت نیاز دارید.

چرا باید طراح سایت شویم؟

در ابتدای این بخش باید بگوییم که امروزه واردشدن کسب‌وکارها در دنیای تجارت الکترونیک یک اقدام بسیار مهم است. در عصر حاضر اهمیت حضور در دنیای مجازی و داشتن یک سایت حرفه‌ای برای کسب‌وکار شما علاوه بر شناخته‌شدن شما در حوزه کاری‌تان امکان حضور مستمر برای مشتریان در فضایی آنلاین فراهم خواهد شد. طراحی وب‌سایت جز شغل‌هایی است که شمارا در پیشرفت کسب‌وکار و بازاریابی بدون اتلاف وقت در کنار شما خواهد بود. امروزه کوچک‌ترین مغازه‌دار را می‌بینیم که به دنبال این است که برای مغازه خودش یک سایتی مجازی داشته باشد و بتواند خرید آنلاین را تجربه کند؛ به همین دلیل شغل طراحی سایت از استقبال بسیار زیادی برخورد برخوردار است.

آیا می‌توان با موبایل یا تبلت طراح سایت شد؟

بله، می‌توان برای طراحی سایت از موبایل و تبلت استفاده کرد امّا به دلیل کوچک بودن صفحۀ نمایش شما را به شدت خسته می‌کنند. بهتر است برای ورود به این صنعت حتماً از یک لپ‌تاپ استفاده کنید.

امکانات لپ‌تاپ مناسب طراحی سایت چیست؟

فرآیند طراحی سایت تماماً در سروها و هاست‌ها (Host) انجام می‌شود. و سیستم شما پردازش چندانی را تحمل نمی‌کند امّا مهم‌ترین ابزاری که شما در سیستم خود به آن نیاز دارید نرم افزار فوتوشاپ (PhotoShop) است که برای ویرایش و بهینه سازی تصاویر استفاده می‌شود. بر اساس اطلاعات موجود در سایت ادوبی (adobe) شرکت تولید کنندۀ نرم‌افزار فوتوشاپ سیستم شما باید حداقل پردازندۀ زیر را داشته باشد.

برای سیستم عامل ۶۴ بیت ویندوز:
فوتوشاپ ۲۰۲۳
RAM: Minimum: 8 GB
Graphics card:  GPU with DirectX 12 support – 1.5 GB of GPU memory
Monitor resolution: ۱۲۸۰ x 800 display at 100% UI scaling
Hard disk space:  4 GB of available hard-disk space; additional space is required for installation

برای سیستم عامل ۳۲ بیت ویندوز:
فوتوشاپ ۲۰۲۳
RAM: Minimum: 2 GB
Graphics card:  GPU with DirectX 12 support – 1.5 GB of GPU memory
Monitor resolution: ۱۰۲۴ x 768 display at 100% UI scaling
Hard disk space:  2.6 GB of available hard-disk space; additional space is required for installation

برای سیستم عامل مک‌آو‌اس اپل:
فوتوشاپ ۲۰۲۳
macOS 10.15 or higher
Native Apple Silicon M1 support
Intel 64-bit CPU

فوتوشاپ ۲۰۲۳ آخرین نسخه از فوتوشاپ است که برای سیستم‌های ۳۲ توسعه داده شده است از این رو بهتر است با نگاه به آینده بهتر است سمت لپ‌تاپ‌هایی بروید که بدون مشکل از فوتوشاپ ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کنند. از طرفی برای نصب ویندوز ۱۰ ۶۴ بیت و ویندوز ۱۱ ۶۴ بیت روی لپ‌تاپ خود حداقل به پردازندۀ زیر نیاز دارید.

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز ۱۰-۶۴ بیت
RAM
: Minimum: 2 GB
Monitor resolution: ۱۰۲۴ x 600 display at 100% UI scaling
Hard disk space:  20 GB of available hard-disk space; additional space is required for installation
CPU: ۱ GHz

حداقل سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز ۱۱-۶۴ بیت
RAM
: Minimum: 4 GB
Monitor resolution: ۷۲۰p
Hard disk space:  64 GB of available hard-disk space; additional space is required for installation
CPU: ۲*۱ GHz

بر اساس اطلاعات فوق برای نصب فوتوشاپ ۲۰۲۲ ۶۴بیت روی ویندوز ۱۰-۶۴بیت لازم است که حداقل سیستم زیر را داشته باشید.

RAM: Minimum: 10 GB
Monitor resolution: ۱۰۲۴ x 600 display at 100% UI scaling
Hard disk space:  24 GB of available hard-disk space; additional space is required for installation
CPU: ۲*۱ GHz

این سیستم حداقل سخت افزار مورد نیاز برای کار با فوتوشاپ در سیستم عامل ویندوز ۱۰ است.

حداقل پردازندۀ مناسب برای لپ‌تاپ طراحی سایت چیست؟

اگر به دنبال یک پردازندۀ قوی برای طراحی سایت می‌گردید می‌توانید از پردازدۀ‌های intel core-i3 HQ یا رقیب آن AMD Ryzen 3 استفاده کنید. گزینۀ بهتر برای طراحی سایت intel core-i5 HQ و AMD Ryzen 5 می‌باشد امّا اگر سراغ برنامه‌نویسی موبایل بروید بهتر اس بودجۀ خود را تا پردازدۀ intel core-i7 HQ دهید و سمت پردازندۀ‌های AMD نروید چراکه این پردازنده‌های عموماً با شبیه‌سازهای اندوریدی سازگار نیستند.

پردازنده‌های شرکت intel به چند دسته تقسیم می‌شوند. به طور مثال پردازنده‌های سری intel core-i5 عموماً در دو نسخۀ HQ و U در بازار موجود است (سری‌های Y, H و… نیز وجود دارد) که عملکرد پردازندۀ‌ها بسیار متفاوت است. HQ مخفف high quality است. پردازنده‌های این سری بهترین پردازندۀ لپتاپ شرکت اینتل هستند.

از طرفی تمام پردازندۀ‌های این شرکت در نسل‌های مختلف ارائه می‌شوند. که هرچقدر پردازندۀ جدیدتری تهیه کنید قدرت پردازش شما افزایش می‌یابد. به طوری که پردازندۀ core-i3 نسل ۱۱ از پردازندۀ core-i7 نسل ۵ قوی‌تر است.

حداقل رم مناسب برای طراجی سایت و برنامه‌نویسی چند است؟

فضای رم مناسب به معنای کاهش وقفه‌ها یا کاهش میزان هنگ کردن کامپیوتر شما است. حداقل رم مناسب برای طراحی سایت ۱۰ گیگابایت است امّا خرید یک لپ‌تاپ با رم ۱۶ گیگابایت می‌توانید برای زمان طولانی نیاز شما را رفع کند.

اگر برای برنامه‌نویسی موبایل به دنبال یک لپ‌تاپ مناسب هستید رم ۱۶ گیگابایت برای شما کاملاً مناسب است و به راحتی می‌تواند شبیه‌ساز‌های اندرویدی را با سرعت بالا اجرا کند.

تاچ‌پد و کیبورد

اگر قصد دارید از لپ تاپ خود در اماکن مختلف مثل خانه، شرکت، مسافرت و… استفاده کنید، وجود تاچ‌پد یک امر کاملاً بدیهی است. هرچند تمامی لپ‌تاپ‌ها دارای تاچ‌پد هستند اما عملکرد بعضی از آن‌ها متفاوت است. بهتر است ابعاد تاچ‌پد لپ‌تاپ متناسب با اندازه‌ی دستانتان باشد. و همچنین بهتر است تاچ‌پد از فرمان‌های چند لمسی پشتیبانی کند.

از طرفی کیبورد لپ‌تاپ یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در زمان خرید باید به آن دقت کنید. امّا کیبورد یک انتخاب سلیقه‌ای است و شما می‌توانید قبل از خرید به ابعاد و نوع آن دقت کنید.

بهتر است کیبورد لپ‌تاپ دارای نور پس‌زمینه باشد تا در محیط‌های تاریک هم بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین فاصله‌ی دکمه‌ها و جایگاه برخی دکمه‌های مثل دکمه‌های end و home، ابعاد دکمه‌ی Enter و… می‌تواند در تجربه‌ی کاری شما تأثیرگذار باشد. 

باتری با عملکرد خوب

لپ‌تاپ‌ها به‌خاطر داشتن باتری بسیار کاربردی‌تر از کامپیوترهای رومیزی هستند. در خرید لپ‌تاپ برای طراحی سایت حتماً به ظرفیت باتری و میزان نگه‌داری آن توجه کنید. لپ‌تاپی مناسب است که تقریباً ۶ ساعت بتوان از آن برای طراحی سایت در حالت باتری استفاده کرد. امّا اگر به دنبال لپ‌تاب مناسب برای برنامه‌نویسی موبایل هستید عملاً باتری عملکرد مناسبی را برای شما نخواهد داشت چرا که کار با نرم‌افزاری مثل Android studio و ماشین مجازی اندروید مصرف باتری شما را افزایش می‌دهد.

وزن و ابعاد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های لپ‌تاپ‌ها قابل حمل بودن آن‌ها می‌باشد. اما بالا بودن وزن و ابعاد لپ تاپ، می‌تواند برای شما آزاردهنده باشد. به طور متوسط لپ تاپ‌های ۱۵ اینچی وزنی معادل ۲ کیلوگرم دارند که این وزن تقریباً معدل وزن ۱۵ کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای کوچک است و معمولاً یک لپ‌تاپ ۱۵ اینچی را می‌توان درون یک کیف دستی با ابعاد متوسط (به بالا) یا یک کوله‌ی معمولی قرارداد. امّا پیدا کردن کیف مناسب برای لپ‌تاپ ۱۷ اینجی تقریباً کار مشکلی است.

سیستم خنک کنند

سیستم خنک کنند می‌تواند عمر سخت‌افزاهای شما را افزایش دهد. عموماً لپ‌تاپ‌های گیمینگ سیستم خنک کندۀ بهتری نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها دارند. هرچند که لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا ممکن است پردازندۀ قوی‌تری‌هم داشته باشند امّا لپ‌تاپ‌های گیمینگ برای این طراحی شده‌اند که پردازش بالا را در مدت زمان طولانی‌تری انجام دهند در حالی لپ‌تاپ‌های مالتی‌مدیا باحتی  وجود بالا بودن سخت‌افزارشان برای پردازش در مدت زمان طولانی طراحی نشده‌اند.

کارت گرافیک

در طراحی سایت به دلیل استفاده‌نکردن از ابزارهای گرافیکی نیاز به داشتن گرافیک ندارید، و برای شما GPU موجود در CPU کافی است. با گرافیک‌های داخلی شما می‌توانید از نرم‌افزار فتوشاپ و ایلستریتور استفاده کنید. اگر قصد انجام کارهای گرافیکی را ندارید و نمی‌خواهید بازی، یا ادیت ویدیو انجام دهید وجود کارت گرافیک فقط هزینه‌ی اضافی برای شما می‌تراشد.

نداشتن کارت گرافیک ارزش بهترین لپ‌تاپ برای طراحی سایت را کم نمی‌کند. امّا اگر وارد سایر شاخه‌های برنامه نویسی از جمله برنامه‌نویسی موبایل شوید ممکن است که به یک گرافیک معمولی برای اجرای شبیه ساز موبایل نیاز داشته باشید.

صفحه‌نمایش استاندارد

صحه‌ی نمایش بهترین لپ تاپ برای طراحی سایت را با ۲ ویژگی انتخاب کنید. ابعاد و کیفیت تصویر. اندازه‌ی مناسب، ۱۵ اینچ می‌باشد. اما شما در شرایط نیاز می‌توانید از ابعاد ۱۳ اینچی هم استفاده کنید در این صورت بهتر است که در کنار لپ‌تاپ ۱۳ اینچی یک نمایشگر بزرگ‌تر (ترجیحاً ۱۷ اینچ به بالا) تهیه کنید یا اگر مشکلی با حمل‌ونقل آن ندارید می‌توانید از نمایشگر‌ها ۱۷ استفاده کنید.

کیفیت تصویر هم بهتر است fullHD باشد و در بدترین حالت گزینه‌های HD را انتخاب کنید. اما قبل از خرید به خروجی تصویر دقت کنید تا رنگ‌های طبیعی را نمایش بدهد.

همچنین به دلیل استفاده طولانی مدت از لپ‌تاپ ممکن است چشمان شما آسیب ببند یا خسته شود. برای این مورد بهتر است که از نمایشگرهایی استفاده کنید که نرخ پرش مناسبی دارند. عموماً لپ‌تاپ‌های گیمینگ تمرکز بالایی روی صفحۀ نمایش دارند پیشنهاد ما این است که اگر مشکل بودجه ندارید از لپ‌تاپ گیمینگ استفاده کنید. 

در انتخاب صفحه‌نمایش به مات بودن یا براق بودن آن‌هم دقت کنید. اگر از لپ‌تاپ خود در محیط‌هایی با نور مستقیم مثل نور خورشید استفاده می‌کند. بهتر است حتماً نمایشگر مات را تهیه کنید زیرا نمایشگرهای براق با وجود کیفیت تصویر (کمی) بهتر، نور تابیده شده به صفحه را بازتاب می‌کنند و در این صورت کار با این نمایشگرها بسیار مشکل خواهد بود.

حافظه

مقدار حافظۀ لپ‌تاپ برای طراحی سایت بستگی به نوع استفاده‌ی شما از لپ‌تاپ دارد، اما بهتر است لپ تاپ شما حداقل ۲۵۶ گیگ حافظه‌ی SSD داشته باشد. زیرا شما با نصب ویندوز، فتوشاپ، ایلستریتور و … ممکن است تا ۹۰ گیگ از فضای حجم شما پر شود. همچنین حافظه‌های SSD داری سرعت بسیار بالایی هستند که به‌تنهایی می‌توانند سرعت اجرای برنامه‌های لپ‌تاپ شما را تا ۲۰ برابر افزایش دهند.

معرفی بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی وب

لپ‌تاپ IdeaPad Gaming 3 – M

لپ‌تاپ IdeaPad Gaming 3 یک لپ‌تاپ مناسب برای کدنویسی است که به‌جز آن برای گیمرها هم یک گزینه ایدئال است و یکی از محصولات خوش‌ساخت و رده‌بالای لنوو محسوب می‌شود. قیمت لپ‌تاپ نیز باتوجه‌بویژگی‌هایی که دارد، منصفانه به‌نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ مناسب برنامه‌نویسی، بیش از ۲ کیلوگرم وزن دارد و از یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی با پنل IPS بهره برده است که وضوح تصویر FULL HD دارد. از آنها که رم و حافظه داخلی برای کسانی که به کار کدنویسی مشغول‌اند اهمیت دارد، خوب است بدانید برای این لپ‌تاپ ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت ارتقا و همین‌طور ۱۶ گیگابایت رم در نظر گرفته شده. پردازندهٔ این لپ‌تاپ جذاب، Core i5 مدل ۱۲۴۵۰H است که عملکرد بسیار خوبی دارد. پردازنده گرافیکی دستگاه نیز NVIDIA مدل GEFORCE RTX 3050 است که ۴ گیگابایت هم حافظه اختصاصی دارد. لنوو همچنین برای این لپ‌تاپ خوب خود از یک باتری سه سلولی استفاده کرده و ظرفیت آن ۴۵ وات ساعت است.

بهترین لپ تاب لنوو برای طراحی سایت

مشاهده در دیجی‌کالا

لپ تاپApple MacBook Air (M1-2020)

اپل مک‌بوک ایر (Apple MacBook Air) پس از یک بازنگری، به‌روزرسانی‌های جدیدی دریافت کرده که باعث شده به یکی از بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی تبدیل شود. درست است که قدرت آن قابل مقایسه با مک‌بوک پرو (یا برخی لپ‌تاپ‌های گران قیمت ویندوزی) نیست؛ اما اکنون از پردازنده M1 ساخت اپل استفاده می‌کند که لپ‌تاپ‌های بزرگ‌تر این کمپانی به کار رفته است.
پردازنده M1 سریع‌تر از پردازنده نسل دهم اینتل است؛ بنابراین اگر مک‌بوک ایر فعلی را بخرید دستگاهی پرسرعت اما با همان قیمت نسل قبلی آن خواهید داشت. سرعت بیشتر به معنی سرعت کامپایل بیشتر است و سرعت کار شما نیز سریع‌تر خواهد شد. مک بوک ایر جدید مانند همیشه وزن کمی دارد و حمل‌ونقل آن آسان است و مناسب برنامه‌نویسانی است که همیشه در حال جابجایی و سفر هستند.

مشاهده در دیجی‌کالا

مشاهده جدیدترین محصولات اپل در دیجی کالا

لپ‌تاپ Ideapad 5 15ITL05

اگر به دنبال لپ‌تاپ مناسب برنامه‌نویسی با قیمت مناسبی می‌گردید، لپ‌تاپ Ideapad 5 15ITL05 لنوو می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این لپ‌تاپ از صفحه‌نمایش Full HD بهره می‌برد که وضوح تصویر مناسبی دارد و کیفیت مناسبی را پیشروی کاربران قرار می‌دهد. در کنار این موضوع باید بگوییم که این لپ‌تاپ به پردازنده Core i7 نسل ۱۱ اینتل مدل ۱۱۶۵G7 مجهز شده که توان پردازشی مناسبی را فراهم می‌کند. برخورداری از ۱۶ گیگابایت رم هم باعث می‌شود که این لپ‌تاپ سرعت مناسبی برای اجرای برنامه‌ها داشته باشد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این لپ‌تاپ از پردازنده گرافیکی MX450 شرکت Nvidia بهره می‌برد و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD هم دارد که از سرعت بالایی برخوردار است.

مشاهده در دیجی‌کالا

لپ‌تاپ Summit E16Flip A12UCT شرکت MSI

بهترین لپ تاب برنامه نویسی Summit E16Flip A12UCT شرکت MSI

به‌عنوان بهترین لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی می‌توانیم Summit E16Flip A12UCT شرکت MSI را به شما معرفی کنیم. این لپ‌تاپ برای برنامه‌نویسی از سخت‌افزار بسیار مناسبی برخوردار است و به همین دلیل توانایی انجام بسیاری از فعالیت‌ها را دارد. این محصول MSI از صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می‌برد که نرخ نوسازی آن به ۱۶۵ هرتز می‌رسد. این محصول به پردازنده Core i7 نسل ۱۲ اینتل مجهز شده و از پردازنده گرافیکی RTX 3050 شرکت Nvidia استفاده می‌کند. برخورداری از یک ترابایت حافظه SSD و ۳۲ گیگابایت رم هم باعث شده که این لپ‌تاپ گزینه‌ای فوق‌العاده باشد

مشاهده دردیجی‌کالا

مشاهده در دیجی‌کالا

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15

در بین گزینه‌های مختلفی که به عنوان لپ تاپ برنامه نویسی در اختیار خواهید داشت، لپ تاپ ROG Strix G15 ایسوس هم می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. برخورداری از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD باعث شده که همه چیز روی این لپ تاپ با وضوح تصویر مناسبی به نمایش در بیاید. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که این لپ تاپ ایسوس به پردازنده Ryzen 7 6800H مجهز شده و ۸ گیگابایت رم دارد. در کنار این قطعات باید بگوییم که پردازنده گرافیکی RTX 3050 هم برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. برخورداری از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هم باعث شده که این محصول سرعت بسیار خوبی برای ذخیره اطلاعات و حتی اجرای اپلیکیشن‌های مختلف داشته باشد.

مشاهده در دیجی‌کالا

لپ‌تاپ ZenBook 14 OLED

بهترین لپ تاپ از لحاظ توان سخ افزاری  ZenBook 14 OLED

یک لپ‌تاپ مخصوص برنامه‌نویسی باید از توان سخت‌افزاری مناسبی برخوردار باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که لپ‌تاپ ZenBook 14 OLED را به شما معرفی کنیم. مهم‌ترین ویژگی این لپ‌تاپ صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت آن است. صفحه‌نمایش OLED بسیار با کیفیتی را روی این محصول مشاهده می‌کنید. صفحه نمایشی که نرخ نوسازی آن به ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل می‌رسد و نرخ نوسازی آن هم ۹۰ هرتز است. ویژگی بعدی این لپ‌تاپ برخورداری از پردازنده Ryzen 7 5828U است. این لپ‌تاپ از ۱۶ گیگابایت رم برخوردار است و از پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX Vega 8 استفاده می‌کند. برخورداری از یک ترابایت حافظه SSD هم باعث شده که فضای بسیار خوبی برای ذخیره اطلاعات در اختیار داشته باشید.

مشاهده در دیجی کالا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا