شرکت طراحی سایت تبریز و تهران

چرا باید برای کسب‌وکار خود به فکر داشتن یک وب‌سایت باشید؟

هیچ می‌دانستید با داشتن یک وب‌سایت هوشمند، شما می‌توانید در طول ۲۴ ساعت شبانه روز در فروشگاهی به وسعت ایران درآمد کسب کنید؟

چرا باید برای کسب‌وکار خود به فکر داشتن یک وب‌سایت باشید؟

هیچ می‌دانستید با داشتن یک وب‌سایت هوشمند، می‌توانید در طول ۲۴ ساعت شبانه روز در فروشگاهی به وسعت ایران درآمد کسب کنید؟

داشتن یک وب‌سایت قدرتمند، می‌تواند کسب‌وکار شما را بر فراز قله‌های ایران به پرواز دربیاورد. ایجاد یک ساختار مستحکم مدیریتی اولین معیاری است که به کسب‌وکار شما قدرت اوج‌گیری می‌بخشد. شما به‌راحتی می‌توانید با کم‌ترین هزینه یک اتوماسیون برای مدیریت بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود داشته باشید. انبارداری، حسابداری، پشتیبانی، بازاریابی، فروش و حتی ارائه خدمات در سطح استانداردهای جهانی از جمله قابلیت‌هایی است که یک وب‌سایت هوشمند برای شما به ارمغان می‌آورد.

راز افزایش درآمد در عصر دیجیتال!

یک اصل قدرتمند در افزایش درآمد این است که یک رسانه قدرتمند داشته باشید تا بتوانید یک ارتباط پایدار با مخاطبین خود برقرار کند. مزیتی که داشتن یک سایت در مقایسه با رسانه‌های اجتماعی برای شما فراهم می‌کند، این است که مخاطبین شما به‌راحتی می‌توانند مطالب موجود در سایت را با جستجو در گوگل به‌راحتی پیدا کنند و سفارش خود را از میان دسته‌بندی‌های سایت شما، با استفاده از درگاه بانکی نهایی کنند که این روش برای مشتریان قابل‌اعتمادتر از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. همچنین شما می‌توانید به‌راحتی مشتریان خود را آنالیز کنید. تا با طراحی استراتژی‌های فروش، درآمد خود را چندین برابر کنید.

اصلاً، چرا باید برای خود سایت بسازیم؟

مهم‌ترین ویژگی که داشتن یک سایت می‌تواند برای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورد، این است که محدودیت زمان را از میان‌بر می‌دارد و شما می‌تواند حتی زمانی که در خواب در حال دیدن رؤیاهای خود هستید، درآمد باور نکردنی کسب کنید. سایت شما محصولات را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌فروشد و حساب بانکی‌تان قبل از این‌که از خواب برخیزید پر می‌کند.

رشد، به‌سادگی نوشیدن یک فنجان قهوه آماده!

یک سایت حرفه‌ای زمان و هزینه زیادی را از شما نمی‌گیرد. ولی کسب‌وکار شما را به وسعت ایران بزرگ می‌کند. فارغ از زمان و مکان، شما می‌توانید محصولات خود را بفروشید و به سرتاسر ایران ارسال کنید. فقط کافی است که از فاکتور محصول فروخته شده پرینت تهیه کنید و روی بسته محصول بچسبانید و آن را به مأمور پست تحویل بدهید. تا محصول شما به دست مشتری شما برسد.

فرض کنید شما مالک یک فروشگاه حضوری در شهر خود هستید. شما به‌عنوان مالک این فروشگاه، برای رشد کسب‌وکار خودتان چه اقداماتی می‌تواند انجام دهید؟ شاید انجام تبلیغات یکی از رایج‌ترین اقداماتی باشد که ممکن است به ذهن هرکسی برسد. تبلیغات می‌تواند کسب‌وکار شما را به افراد جدید معرفی کند و برای شما مشتریان جدید ایجاد کند. افزایش مشتریان شما به معنی افزایش درآمد نهایی شما است. اما، آیا شما از هزینه‌های تبلیغات اثرگذار آگاه هستید؟ آیا کسب‌وکار شما پتانسیل ارائه خدمات بیشتر به مشتریان جدید را دارد یا باید به فکر بزرگ کردن فضای کاری خود یا استخدام نیروهای جدید باشید؟ پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند شما را از فکرکردن به رشد بازدارد.

یک وب‌سایت چگونه می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد؟ بیایید یک فرضیهٔ دیگر را باهم بررسی کنیم. اگر شما مالک یک وب‌سایت باشد و تصمیم بگیرید که برای امروزی ۱۰۰ نسخه از یکی از محصولات فروشگاه خود را بفروشید چه اقدامی انجام می‌دهید؟ بازهم تبلیغات! در تلگرام و یا اینستاگرام به دنبال کانال‌ها و پیچ‌هایی باشید که حدود ۳۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ کاربر دارد. هزینه تبلیغ در این پیج‌ها را بررسی کنید. مبلغ هر تبلیغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود (در پاییز ۹۹). اگر از ۵۰،۰۰۰ کاربر فقط ۵،۰۰۰ نفر وارد سایت شما بشوند. فقط ۵۰۰ نفر به محصول شما علاقه‌مند شود احتمالاً نیمی از علاقه‌مندان قصد خرید محصول شما را خواهند داشت، یعنی ۲۵۰ نفر. با این کار شما به‌راحتی می‌توانید بیشتر از هدفتان فروش ایجاد کنید. چیزی در حدود ۲۵۰% بیشتر. به عبارتی اگر برای هر محصول فقط هزار تومان سود کسب کنید. شما در نهایت ۲۵۰،۰۰۰ تومان سود خواهید کرد. این در حالی است شما مبلغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان برای تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده‌اید. علاوه‌برآن اطلاعات تماس ۲۵۰ نفر از مشتریان را به دست آوردید که در آینده می‌توانید محصولات دیگرتان را بدون انجام عملیات بازاریابی به آن‌ها بفروشید. با تکرار مستمر این کار خواهید دید که تمام هزینه طراحی سایت شما در سریع‌ترین زمان ممکن باز خواهد گشت

داشتن یک وب‌سایت قدرتمند، می‌تواند کسب‌وکار شما را بر فراز قله‌های ایران به پرواز دربیاورد. ایجاد یک ساختار مستحکم مدیریتی اولین معیاری است که به کسب‌وکار شما قدرت اوج‌گیری می‌بخشد. شما به‌راحتی می‌توانید با کم‌ترین هزینه یک اتوماسیون برای مدیریت بخش‌های مختلف کسب‌وکار خود داشته باشید. انبارداری، حسابداری، پشتیبانی، بازاریابی، فروش و حتی ارائه خدمات در سطح استانداردهای جهانی از جمله بخش‌هایی هستند که یک وب‌سایت هوشمند آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

راز افزایش درآمد در عصر دیجیتال!

یک اصل قدرتمند در افزایش درآمد این است که یک رسانه قدرتمند داشته باشید تا بتوانید یک ارتباط پایدار با مخاطبین خود برقرار کند. مزیتی که داشتن یک سایت در مقایسه با رسانه‌های اجتماعی برای شما فراهم می‌کند، این است که مخاطبین شما به‌راحتی می‌توانند مطالب موجود در سایت را با جستجو در گوگل به‌راحتی پیدا کنند و سفارش خود را از میان دسته‌بندی‌های سایت شما، با استفاده از درگاه بانکی نهایی کنند که این روش برای مشتریان قابل‌اعتمادتر از شبکه‌های اجتماعی می‌باشد. همچنین شما می‌توانید به‌راحتی مشتریان خود را آنالیز کنید. تا با طراحی استراتژی‌های فروش، درآمد خود را چندین برابر کنید.

اصلاً، چرا باید برای خود سایت بسازیم؟

مهم‌ترین ویژگی که داشتن یک سایت می‌تواند برای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورد، این است که محدودیت زمان را از میان‌بر می‌دارد و شما می‌تواند حتی زمانی که در خواب در حال دیدن رؤیاهای خود هستید، درآمد باور نکردنی کسب کنید. سایت شما محصولات را در ۲۴ ساعت شبانه‌روز می‌فروشد و حساب بانکی‌تان قبل از این‌که از خواب برخیزید پر می‌کند.

رشد، به‌سادگی نوشیدن یک فنجان قهوه آماده!

یک سایت حرفه‌ای زمان و هزینه زیادی را از شما نمی‌گیرد. ولی کسب‌وکار شما را به وسعت ایران بزرگ می‌کند. فارغ از زمان و مکان، شما می‌توانید محصولات خود را بفروشید و به سرتاسر ایران ارسال کنید. فقط کافی است که از فاکتور محصول فروخته شده پرینت تهیه کنید و روی بسته محصول بچسبانید و آن را به مأمور پست تحویل بدهید. تا محصول شما به دست مشتری شما برسد.

فرض کنید شما مالک یک فروشگاه حضوری در شهر خود هستید. شما به‌عنوان مالک این فروشگاه، برای رشد کسب‌وکار خودتان چه اقداماتی می‌تواند انجام دهید؟ شاید انجام تبلیغات یکی از رایج‌ترین اقداماتی باشد که ممکن است به ذهن هرکسی برسد. تبلیغات می‌تواند کسب‌وکار شما را به افراد جدید معرفی کند و برای شما مشتریان جدید ایجاد کند. افزایش مشتریان شما به معنی افزایش درآمد نهایی شما است. اما، آیا شما از هزینه‌های تبلیغات اثرگذار آگاه هستید؟ آیا کسب‌وکار شما پتانسیل ارائه خدمات بیشتر به مشتریان جدید را دارد یا باید به فکر بزرگ کردن فضای کاری خود یا استخدام نیروهای جدید باشید؟ پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند شما را از فکرکردن به رشد بازدارد.

یک وب‌سایت چگونه می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد؟ بیایید یک فرضیهٔ دیگر را باهم بررسی کنیم. اگر شما مالک یک وب‌سایت باشد و تصمیم بگیرید که برای امروزی ۱۰۰ نسخه از یکی از محصولات فروشگاه خود را بفروشید چه اقدامی انجام می‌دهید؟ بازهم تبلیغات! در تلگرام و یا اینستاگرام به دنبال کانال‌ها و پیچ‌هایی باشید که حدود ۳۰،۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ کاربر دارد. هزینه تبلیغ در این پیج‌ها را بررسی کنید. مبلغ هر تبلیغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود (در پاییز ۹۹). اگر از ۵۰،۰۰۰ کاربر فقط ۵،۰۰۰ نفر وارد سایت شما بشوند. فقط ۵۰۰ نفر به محصول شما علاقه‌مند شود احتمالاً نیمی از علاقه‌مندان قصد خرید محصول شما را خواهند داشت، یعنی ۲۵۰ نفر. با این کار شما به‌راحتی می‌توانید بیشتر از هدفتان فروش ایجاد کنید. چیزی در حدود ۲۵۰% بیشتر. به عبارتی اگر برای هر محصول فقط هزار تومان سود کسب کنید. شما در نهایت ۲۵۰،۰۰۰ تومان سود خواهید کرد. این در حالی است شما مبلغ کمتر از ۱۰۰ هزار تومان برای تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده‌اید. علاوه‌برآن اطلاعات تماس ۲۵۰ نفر از مشتریان را به دست آوردید که در آینده می‌توانید محصولات دیگرتان را بدون انجام عملیات بازاریابی به آن‌ها بفروشید. با تکرار مستمر این کار خواهید دید که تمام هزینه طراحی سایت شما در سریع‌ترین زمان ممکن باز خواهد گشت

دانش فنی موردنیاز برای مدیریت یک سایت.

اگر بتوانید در اینستاگرام تصاویر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا پیام‌های خودتان را در واتس‌اپ به زبان فارسی بخوانید پس حتماً می‌توانید سایت خود را مدیرت کنید.

دانش فنی موردنیاز برای مدیریت یک سایت.

اگر بتوانید در اینستاگرام تصاویر خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و یا پیام‌های خودتان را در واتس‌اپ به زبان فارسی بخوانید پس حتماً می‌توانید سایت خود را مدیرت کنید.

با نصب نرم‌افزارهای مدیریت محتوا در وب‌سایت‌هایی از آن پشتیبانی می‌کنند، این امکان را فراهم می‌سازد که مدیرت وب‌سایت خودتان را، خودتان بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی بهتر از هر برنامه‌نویسی به دست بگیرید. به‌طوری‌که اگر بتوانید با تلفن همراه خود کارکنید به‌راحتی می‌توانید سایت خود را مدیرت کنید.

مدیریت یک وب‌سایت با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت محتوا آسان‌تر از مدیریت کلاج و ترمز در ترافیک‌های نیمه‌سنگین شهری مثل تهران است.

یکی از پراستفاده‌ترین نرم‌افزارهای مدیرت محتوای وب‌سایت، وردپرس است. وردپرس با رابط کاربری بسیار آسان، این امکان را فراهم کرده است که حتی افرادی که با سیستم‌های برنامه‌نویسی هیچ آشنایی ندارند بتوانند مدیریت یک وب‌سایت برعهده بگیرند. وجود طیف گسترده‌ای از آموزش‌های وردپرس باعث شده است که شما با کمی جستجو در گوگل به‌راحتی پاسخ تمام سؤالات خود را به دست آورید و یا با شرکت در یک دوره آموزشی خودتان تبدیل به یک مدیر حرفه‌ای شود.

همچنین شما بعد از دریافت وب‌سایت خود از طراح خود، یک دوره چند ماه را به‌عنوان دوره پشتیبانی به‌صورت رایگان دریافت خواهید کرد. در طول این دوره شما می‌توانید تمام سؤالات خود را از تیم توسعه‌دهندهٔ خود بپرسد و تغییرات موردنیاز خود را درخواست کنید.

با نگاه سطحی به قیمت تلفن همراه در ایران به این نتیجه خواهید رسید که برای خرید یک گوشی نسبتاً پایین رده که با پشتیبانی نرم‌افزاری یک‌ساله عرضه می‌شود، مبلغ حدود ۵ الی ۷ میلیون تومان (در پاییز ۹۹) را باید در نظر گرفت. با این مبلغ شما موبایلی به دست خواهید آورد که امکانات ضعیفی نسبت به اغلب گوشی‌های موجود در بازار خواهد داشت. بعد از گذشت یک سال از زمان عرضهٔ آن شرکت تولیدکننده هیچ پشتیبانی از دستگاه شما نخواهد کرد. همچنین اگر در طول این مدت تلفن همراه شما ناخودآگاه با یک جسم سخت برخورد کند ممکن است حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان برای تعمیر آن هزینه کنید.

آیا شما حاضر نیستید به‌اندازه قیمت خرید یک موبایل پایین رده بر روی کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید؟ تا بعد از ۱۲ ماه درآمد شما را چندبرابر کند؟

اگر شما تلاش کنید تا در طول این مدت دیتابیس مشتریان خود را گسترش دهید و محصولات خود را به آن‌ها بفروشید به‌راحتی می‌توانید کل هزینه‌های سایت خود را در کمتر از ۳ ماه بازگردانید. آیا موبایلی را سراغ دارید که بتواند برای شما درآمد ایجاد کند و بعد از مدت کوتاه هزینهٔ خرید بازگرداند؟

درگذشته‌هایی نه‌چندان دوره برای داشتن یک وب‌سایت، می‌بایست یک کامپیوتر قدرتمند را به‌عنوان سرور که ۲۴ ساعته باید به اینترنت وصل باشید را تهیه می‌کردید. هرگونه اخلال در این کامپیوتر مثل قطع شدن برق، هنگ کردن و یا هر اتفاقی دیگری می‌توانست وب‌سایت شما را از دسترس خارج کند و برای شما دردسرساز باشد. ولی امروزه با گسترش نیازمندی کاربران به اینترنت و همه‌گیر شدن آن، باعث پیدایش استارت‌آپ‌هایی شد که خدمات سرور را با قیمت بسیار به‌صرفه‌تر و امکانات به‌مراتب بیشتر را در اختیار مدیران سایت قرار دهد. امروزه آن استارت‌آپ‌های کوچک تبدیل به شرکت‌های بزرگی شده‌اند که معمولاً گسترهٔ خدماتشان از مرزهای یک کشور فراتر رفته است و توانسته نیاز بسیاری از کاربران را به داشتن یک سرور قدرتمند برطرف کنند.

بله درست است، شما برای این‌که تا هفتهٔ آینده وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید نیازی هیچ سخت‌افزاری ندارید. چرا که شرکت‌های هاستینگ (همان استارت‌آپ‌هایی که خدمان سروری می‌دهند) این نیاز شما را برطرف کرده‌اند و شما می‌توانید که با هزینهٔ سالیانه حدود ۱۲۰ هزار تومان (در پاییز ۹۹) برای سایت خود یک سرور یا به‌اصطلاح هاست داشته باشید.

اما خرید یک هاست و نصب سایت روی آن، تمام ماجرا نیست. شما می‌بایست مانند یک مدیر سایت خود را مدیرت کنید. شما به ابزارهایی نیاز دارید که به زیروبم سایتتان دسترسی داشته باشد. چه تجهیزاتی برای این کار نیاز دارید؟ چه ابزارهای باید داشته باشید تا کار خود را به‌خوبی انجام دهید؟ در پاسخ به این سؤال باید بگویم، برای مدیرت سایتتان شما عملاً به هیچ چیزی نیاز ندارید!

ابزاری که با آن باید وارد پشت‌صحنهٔ سایتتان شود و مدیریت را به عهده بگیرید، یک دستگاهی است که بتواند نرم‌افزار google chrome را اجرا کند. تقریباً تمام تلفن‌های همراه که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند به‌صورت پیش‌فرض این نرم‌افزار نصب دارند و درصورتی‌که گوگل کروم در دستگاه شما نیست، می‌تواند آن را از پلی‌استور گوگل یا اپ‌استور اپل دریافت کنید. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که بهترین دستگاه برای مدیرت سایت داشتن یک لب‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی است. چرا که کار کردن با موبایل می‌تواند شما را خسته کند. اما با داشتن یک لبتاب در هرجا که باشید می‌توانید سایت خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید. شما این کار را می‌توانید با استفاده از یک لبتاب ارزان قیمت و حتی قدیمی انجام دهید.

لپ‌تاپ شما می‌بایست به یک اینترنت با کیفیت متصل شود. تا بتوانید به سایت خود دسترسی داشته باشید، و اطلاعات آن را مدیریت کنید. هرچقدر که اینترنت بهتری داشته باشید سرعت کار شما افزایش می‌یابد. با وجود این‌که می‌توان برای مدیریت سایت از کندترین سرعت اینترنت مجود در ایران یعنی ۱۲۸kb/s استفاده کرد اما بهتر است برای این کار از سرعت بالای ۱mb/s استفاده کرد و اگر هم مشکلی با هزینه ندارید اینترنت‌های TD-LTE می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد ولی با همان ADSL 128kb/s هم کار شما راه می‌افتد.

راه‌های رسیدن به یک سایت

۱

خودتان دست بکار شوید

در یک دوره آموزشی حرفه‌ای شرکت کنید و طراحی سایت یاد بگیرد.

۲

برون‌سپاری کنید

مجموعه‌ای را پیدا کنید که بتوانند خواسته‌های شما را به بهترین شکل اجرایی کنند.

۳

استخدام کنید

یک حقوق ماهیانه برای فردی با تجربه بالا کنارگذاری تا تمام ایده‌های شما را به عمل دربیاورد.

طراحی سایت را خودتان یاد بگیرید

در یک دوره آنلاین آموزش طراحی سایت شرکت کنید. هزینهٔ شرکت در یک دوره جامع آموزش طراحی سایت مبلغی تقریباً برابر با هزینه سفارش وب‌سایت دارد با این تفاوت که شما در کنار طراحی سایت خود یک حرفهٔ جدید را یاد خواهید گرفت، و مدیرت سایت خود را حرفه‌ای‌تر خواهید کرد. آموزش‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید طراحی سایت را یاد بگیرید. اما بسیاری از آن‌ها آموزش‌های سطح پایین هستند که فقط وقت و هزینه شما را تلف می‌کنند. بهتر است قبل شرکت در این دوره‌ها به‌خوبی تحقیق کنید.

“در یک هفته طراح سایت شوید” این عبارت و امثال آن یک دروغ محض است. حتی طراحی سایت با نرم‌افزارهای مدیریت محتوا نمی‌توان در یک هفته یک وب‌سایت با کیفیت طراحی کرد چه برسد به یادگیری آن. اگر دانش فنی کمی در حوزه برنامه‌نویسی دارید آموزش‌های طراحی سایت بدون کدنویسی می‌تواند راه حلی خوبی برای شما باشد. چرا که در این صورت سرعت یادگیری شما افزایش می‌یابد، و به‌سرعت می‌توانید اولین وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید.

اگر در یک دوره حرفه‌ای طراحی سایت بدون کدنویسی شرکت کنید، حدوداً ۲ تا ۳ ماه زمان لازم است که بتوانید یک وب‌سایت عالی داشته باشید و بعد از یک سال فعالیت مستمر در طراحی سایت‌های مشتریانتان وارد مسیر حرفه‌ای شدن در این حوزه خواهید شد. اما اگر هدف شما طراحی یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خودتان است. در پایان ماه اول شما سایت خود را خواهید داشت و به‌مرور و تجربه بیشتر امکانات و قابلیت‌های جدیدی را به سایت خود اضافه خواهید کرد.

اگر به فکر یادگیری طراحی سایت هستید مقالهٔ زیر را مطالعه کند تا بتواند در یک دوره جامع آموزش طراحی سایت ثبت‌نام کنید.

0 تا ۱۰۰ آموزش طراحی سایت

طراحی سایت را به فرد دیگری بسپارید

با کمی جستجو در گوگل و اینستاگرام افراد و شرکت‌های زیادی خواهید یافت که خدمات طراحی سایت با قیمت‌های متنوع ارائه می‌دهند. اما اصلی‌ترین معیاری که تعیین‌کننده قیمت سایت است امکانات آن نیست، بلکه نوع طراحی آن است. اصولاً تمامی وب‌سایت‌های که در دنیای وب به چشم می‌خورند را می‌توان به دودسته تقسیم کرد.

  1. سایت‌هایی که با کدنویسی طراحی می‌شوند.
  2. سایت‌های که با نرم‌افزارهای مدیریت محتوا ساخته می‌شوند.

به گروه اول در اصلاح CMSهای اختصاصی گفته می‌شوند. CMSهای اختصاصی معمولاً سرعت بالایی نسبت به دستهٔ دوم دارند،CMSهای اختصاصی هزینه بیش از ۲ برابر هزینه سایت‌های طراحی شده با نرم‌افزارهای مدیرت محتوا هستند. معمولاً سایت‌های دولتی و رسمی که بودجه‌ی بالاتری دارند جزو گروه اول هستند CMSهای اختصاصی متناسب با کسب‌وکار شما طراحی می‌شوند و انعطاف‌پذیری بالاتری را برای شما به ارمغان می‌آورند. معمولاً مدت‌زمان طراحی این وب‌سایت‌ها حدود ۲ ما به طول می‌انجامد و اگر شما در خواست یک قابلیت بخصوص را در سایت خود داشته باشید برای آن باید هزینه‌ای در حدود هزینهٔ خرید یک موبایل پایین رده پرداخت کنید. اگر کسب‌وکار شما بزرگ نیست بهتر است در ابتدا از CMS اختصاصی استفاده نکنید. مثلاً اگر تعداد بازدید روزانه شما از ۱۰۰ هزار کاربر بیشتر نیست و یا روزانه کمتر از ۵۰۰۰ سفارش دارید بهتر است از دستهٔ دوم استفاده کنید.

اما دستهٔ دوم که به CMSهای عمومی معروف هستند، نوعی از CMSهای اختصاصی هستند که به‌صورت عمومی در دسترس همه قرار می‌گیرند که بعضی از آن‌ها رایگان و گروهی دیگر پولی هستند. معروف‌ترین CMS در سراسر جهان WordPress نام دارد. وردپرس معروفیت خود را مدیون قالب‌ها و افزونه‌های خود است. قابلیتی که افزونه‌های برای وردپرس ایجاد کرده‌اند این است که شما می‌توانید با هزینه نسبتاً کم هر قابلیتی را که دوست دارید در کم‌تر از چند ساعت به سایت خود اضافه کنید. هزینهٔ نصب این پلاگین‌ها بسیار متغیر است که کمترین مقدار آن را می‌توان با هزینه خرید یک قاب موبایل با کیفیت مقایسه کرد و ممکن است بسته به نوع آپشنی که شما مدنظر دارید تا چند میلیون تومان هم متغیر باشد.

اگر به سراغ شرکت‌های طراحی سایت رفتید، در زمان سفارش سایتتان به یاد داشته باشید که حتماً شرکت مجری برای مدت حداقل ۳ ماه پشتیبانی کامل دهد و توجه کنید که در تا پایان این مدت تمامی نرم‌افزارها، پلاگین‌ها و قالب سایت و … را به به‌روزترین نسخه منتشر شده بروز رسانی کند. همچنین درخواست کنید که مدیریت کامل سایت را به شما آموزش دهد. اگر سایت فروشگاهی سفارش می‌دهید توجه کنید کلیه پلاگین‌های لازم فارسی از جمله فروشگاه سازها، فارسی‌ساز فروشگاه سازها، درگاه‌های پرداخت مستقیم و غیرمستقیم، پنل SMS، سیستم حمل‌ونقل، سیستم چاپ فاکتور و… را به‌رایگان نصب کند.

یک طراح حرفه‌ای استخدام کنید

بعد از بزرگ شدن کسب‌وکارتان شاید استخدام یک نیروی ماهر و تواند بهترین کاری باشد که شما باید انجام دهید. بعدازاین که تصمیم گرفتید از CMS اختصاصی استفاده کنید یا از CMS عمومی به دنبال یک فرد ماهر در این حوزه باشید. در این روش شما به‌راحتی هر آپشنی که نیاز داشته باشد را می‌توانید بدون هزینه به سایت خود اضافه کنید، هر زمان که سایت شما دچار مشکل شد در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کنید. اما این روش برای شما هزینه زیادی را ایجاد می‌کند. شاید اگر فرد باتجربه‌ای را برای کار خود در نظر گرفته باشید ماهانه باید حقوق معادل خرید یک دستگاه موبایل پایین رده را برای او کنار بگذارید.

(یک نکته‌ای که در مورد برنامه‌نویس‌ها باید بدانید این است که بسیاری از برنامه‌نویس‌ها بعد از مدتی فعالیت حرفه‌ای رزومه خود را به شرکت‌های خارجی می‌فرستند و کار شما را نصفه‌نیمه رها می‌کنند. در قرارداد این افراد حتماً ذکر کنید که در صورتی قصد ترک مجموعهٔ شما را داشته باشند می‌بایست تا زمان استخدام نیروی جایگزین و مسلط شدنش به اقدامات برنامه‌نویس قبلی حق ترک مجموعه شما را ندارد.)

مراحل طراحی سایت

هزینه طراحی سایت

نیاز سنجی

اهداف و جایگاه شما در بازار رقیبانتان تعیین‌کننده نیاز شما به حضور و فتح دنیای دیجیتال می‌باشد.

رقیبان شما تعیین کنده شرایط ورد شما به بازار بزرگ اینترنت هستند. ورود به این عرصه بدون زیر ذره‌بین بردن آنان برابر شکست خواهد بود

آنالیز رقبا

ساخت استراتژی

اگر شما نیاز سنجی کرده باشید و رقیبان خود را کاملاً شناخته باشید. فقط باید استراتژی حرفه‌ای می‌تواند دنیای اینترنت را به قلمرو تجارت خود بیفزایید

محصولات و خدمات خود را در گوگل جستجو کنید. چه نتایجی را خواهید دید؟ احتمالاً بسیاری از رقبای شما تا کانون محصولات یا خدمات شما در دنیای اینترنت گسترش داده‌اند و با خوشحالی تمام مرزهای اینترنت را درنوردیده‌اند. بسیاری از آن‌های برای قرارگرفتن در نتیجه‌های اول گوگل هزینه‌های گزافی را پرداخت می‌کنند. آنان بهتر از شما می‌دانند بازار دنیای دیجیتال چقدر گسترده‌تر و قوی‌تر از بازار سنتی است.

آنان هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند که شما به‌راحتی وارد بازار آنان شوید و مثل آنان درآمد کسب کنید. پیداکردن نقطه ضعف‌ها و خلأهای رقیبانتان می‌تواند نقطهٔ ورود شما به دنیای اینترنت باشد. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که با وجود وب‌سایت قدرتمندی همچون دیجی‌کالا دیگر توانی برای رقابت با این غول فروشگاه اینترنتی نیست. اما بد نیست که در گوگل تمام محصولاتی که در طول هفتهٔ گذشته خریداری کرده‌اید را جستجو کنید. کیف، کتاب، کفش، قند، شکر، برنج، ماسک، ظرف‌وظروف، لنت ترمز، پریز برق، بوق دوچرخه، تانکر آب، عطر و ادکلن، گل سر، دستگاه تصفیه آب، دندان‌پزشک در تبریز یا تهران، قالی‌شویی در البرز یا مشهد، مشاوره تحصیلی در اصفهان و صدها محصول یا خدمات دیگر. خواهید که دیجی‌کالا تنها فروشنده این محصولات نیست، حتی در برخی از آن‌ها دیجی‌کالا برخلاف انتظار در نتایج اول گوگل نیست.

این تصور را همین الآن دور بریزید که در ایران فقط دیجی‌کالا می‌تواند فروش اینترنتی داشته باشد. بسیاری از وب‌سایت‌ها که درآمد ماهانهٔ چندمیلیاردی دارند، همهٔ درآمد خود را مدیون چیزی به نام اینترنت هستند.

اما حضور شما در اینترنت به این سادگی‌ها هم نمی‌تواند باشد. زیرا رقیبان شما در صفحهٔ اول گوگل در حال جنگیدن برای حفظ جایگاه خود هستند. مهم نیست که در جایگاه ۱ قرار گیرند یا ۱۰ مهم این است که آن جایگاه را حفظ کنند. فعال بودن سایت شما یکی از راه‌های بالارفتن در نتایج اول گوگل است، اگر شما در دفتر یا مغازه خود حضور نداشته باشید و همیشه کرکره یا درب آن قفل باشد چطور انتظار دارید که در آن فروش ایجاد کنید؟

فروشگاه اینترنتی هم از این قاعده مستثنا نیست. فعالیت مستمر شما در وب‌سایت خودتان باعث جذب کاربران بیشتری می‌شود و جذب کاربران بیشتر برای شما فروش بیشتری ایجاد خواهد کرد. در کنار آن بودجه‌ای که برای هزینه تبلیغات اختصاص می‌دهید نیز در این قاعده بی‌تأثیر نیست. اگر به یاد داشته باشد، تا مدت‌ها پیش سایتی به بزرگی دیجی‌کالا نیز برای تبلیغات هزینه‌های نجومی را پرداخت می‌کرد اما در حال حاضر هزینه‌های تبلیغات را تا حد بسیار پایین کاهش داده است. پس برای شما هم انجام تبلیغات یک امر فراموش نشدنی برای رشد کسب‌وکار شما خواهد بود

فعالیت مستمر و تبلیغات متوالی ۲ عنصری است که می‌تواند درآمد اینترنتی شما را تضمین کند. اما عنصر سومی نیز وجود دارد که هزینهٔ کمتری نسبت به دو مورد قبل دارد. عنصر جادویی رشد شما آنالیز رقیبانتان است. دنیای وب فارسی هنوز به بلوغ خود نرسیده است. محتوا کاملی برای تمام افراد جستجو کننده و جود ندارد. هنوز کاربران فارسی‌زبان برای پیداکردن یک مطلب بخصوص مجبورند ده‌ها سایت مختلف را جستجو کند تا به قسمت کمی از اطلاعات موردنیازشان برسند. اگر به زبان‌های دیگری مثل انگلیسی آلمانی، فرانسوی و … مسلط باشید. خواهید دید که نتیجه‌های که در زبان‌های غیرفارسی به دست خواهید آورد بسیار کامل‌تر است. خوشبختانه یا متأسفانه وب فارسی هنوز درحال‌رشد. این یعنی اگر به جایی که رقیبانتان به آن توجه نکرده‌اند، توجه کنید. می‌توانید بازار قدرتمندی برای خود داشته باشید.

با شناخت رقیبان به نقاط قوت خود پی خواهید برد که شما محصولات یا خدماتی دارید که شرایط عرضهٔ بهتری نسبت رقیبتان دارید. این محصول شما محصول استراتژیک شما است، با تبلیغ این محصولتان خواهید دید که نه‌تنها محصول استراتژیک شما فروش بیشتری خواهد داشت بلکه این محصول باعث فروش سایر محصولات یا خدمات شما خواهد شد. با بررسی نقاط ضعف رقبا می‌توانید برای خودتان یک پلن فروش طراحی کنید. تا بتوانید با استراتژی فروش قوی‌تر درآمد بیشتری را نسبت به رقیبتان داشته باشید.

استراتژی فروش شما می‌تواند قیمت‌های رقابتی یا فرایند ارائهٔ محصول شما باشد. شما می‌تواند در استراتژی فروش خود، بر روی تحویل سریع (مثلاً سریع‌تر از دیجی‌کالا) تمرکز کنید. یا می‌توانید بر روی کیفیت خدمات و حتی ضمانت چندماهه یا چندسالهٔ خود تمرکز کنید. حتی شما با اشاره به بازگشت بی‌قیدوشرط محصول یا خدماتتان در صورت نارضایتی کاربر مشتریان زیادی را برای خود جذب کنید. (البته اگر روی کیفیت خدمات خود اطمینان دارید). اما به یاد داشته باشید که محصولات و خدمات با کیفیت پایین شاید در اینترنت برای مدتی فروش خوبی داشته باشند ولی در درازمدت هیچ جایگاهی در بازار ندارند پس بهترین ارزش پیشنهادی شما برای مشتریانتان کیفیت خوب خدمات می‌باشد. کیفیت خوب خدمات شما کیفیت قابل‌قبول (در اصطلاح بازارپسند) محصول، خدمات پس از فروش ارزشمند برای مشتریانتان، ارسال به‌موقع و … است.

انواع سایت

نوع کسب‌وکار شما چیست و چه نوع وب‌سایتی برای شما و شغلتان مناسب است؟ پاسخ به این سؤال شاید سکوی پرتاب شما و کارتان به‌سوی آسمان باشد. بررسی کنید که چه نوع محصول یا خدماتی را عرضه می‌کنید. متناسب با آن یک پلن قدرتمند انتخاب کنید. در اینجا قصد داریم انواع سایت‌ها را باهم بررسی کنیم تا انتخاب شما را آسان‌تر کنیم.

۱٫ سایت‌های فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی مرسوم‌ترین نوع سایت‌های موجود در دنیای وب، به‌خصوص وب فارسی است. بسیاری از دارندگان فروشگاه‌های فیزیکی در ایران به قدرت اینترنت پی برده‌اند. آنان به‌خوبی می‌دانند که اینترنت می‌تواند درآمدشان را چندین برابر می‌کند؛ بنابراین این گروه از افراد بیشتر به سمت داشتن سایت پیش می‌روند. همچنین برخی از فروشندگان و فروشگاه داران با فعالیت گستردهٔ خود در رسانه‌ای همچون اینستاگرام در صدد گسترش کسب‌وکار خود در اینترنت هستند. تا بتوانند یک پایگاه داده قدرتمندی از تمام مشتریان خود ایجاد کنند. پایگاه داده‌ای که هیچ‌گاه نرم‌افزار اکسل و سایر نرم‌افزارهای صفحه گستر توان ایجاد آن را ندارند. با داشتن یک پایگاه داده قدرت از مشتریان به‌راحتی می‌توانید با ارسال پیام‌ها تبلیغاتی به آنان فروش خود را پیش از پیش افزایش دهید.

یک فروشگاه اینترنتی این قابلیت را به شما می‌دهد که ابزارهای بسیاری را برای مدیریت فروشگاه داشته باشد. شما می‌توانید به‌صورت هوشمند و برنامه‌ریزی پیام‌های تبلیغاتی خود را به مخاطبان خود ارسال کنید. شما می‌توانید وب‌سایت خود را به یک فروشندهٔ کاملاً حرفه‌ای تبدیل کنید تا به افراد پیشنهادهای خرید شگفت انگیز بدهد. مثلاً به فردی که از فروشگاه اینترنتی شما یک کیف زنانه آبی‌رنگ خریداری کرده است پیشنهاد خرید یک کفش هم رنگ را بدهد تا خریدار بتواند کیف و کفش همرنگ خود را از سایت شما تهیه کند. اگر شما یک فروشنده حرفه‌ای باشید حتماً می‌داند که دادن پیشنهادهای شگفت‌انگیز در فروش چقدر تأثیرگذار است. به‌قدری‌که می‌توان گفت افراد محصولات خوب را نمی‌خرند بلکه پیشنهادهای خوب را می‌خرند.

داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی می‌تواند شما را برای همیشه از ترس بسته شدن یا هک شدن پیج اینستاگرام خلاص می‌شوند. سایت فروشگاهی اطلاعات تماس همهٔ افراد ثبت می‌کند تا در زمان‌هایی که قصد شکستن رکورد فروش خود را دارید بتوانید از آن استفاده کنید.

عادت کردن مشتریان به خریدکردن از شما یکی از رؤیاهایی است که هر فروشنده‌ای آن را آرزو می‌کند. رسیدن به چنین رؤیای می‌تواند در آمد شما را به‌صورت تضمینی برای همیشه بالا ببرد. این دقیقاً همان کاری است که شرکتی به بزرگی اپل هیچگاه آن را فراموش نمی‌کند. شاید یکی از عوامل موفقیت اپل در فروش بالای آیفون‌های خود که از نظر ظاهری شباهت بسیاری به نسخهٔ قبلی خود دارند همین عامل باشد. اپل هرسال میلیون‌ها دلار هزینه فروش چند صد میلیون نسخه از آیفون‌های خود از که معمولاً هیچ فناوری جدید نسبت به نسخه قبلی ندارند. به‌قدری‌که اگر تصویر زمینه آیفون قدیمی را عوض کنید کمتر کسی متوجه قدیمی بودن آیفون شما می‌شود. این هنرمندی اپل در بازاریابی محصولاتش را نشان می‌دهد. عادت دادن مشتریان به خرید از شما روش‌های زیادی دارد از جمله با ایجاد باشگاه مشتریان در سایت خود می‌توانید بابت هر خرید امتیازی را به مشتریان بدهید تا آن‌ها را به خریدکردن از فروشگاه خودتان عادت بدهید.

اما یک راه ساده‌تری هم برای افزایش بیش‌ازپیش درآمد شما نیز وجود دارد که مدت‌هاست که سایتی به بزرگی دیجی‌کالا برای افزایش فروش محصولات خود از آن بهره می‌برد. این جادوی قدرتمند دیجی‌کالا، سیستم همکاری در فروش آن است. بیایید ۲ فرضیه را بررسی کنیم.

فرضیهٔ اول: شما یک فروشگاه دارید که روزانه می‌توانید به ۱۰۰ نفر از مخاطبان خود خدمات بدهید. برای این‌که درآمد خود را افزایش دهید می‌توانید به فکر احداث شعبهٔ دیگر فروشگاه خود باشید. اما افتتاح شعبهٔ دیگر کار کم هزینه‌ای نیست و می‌تواند برای شما دردسرهای جدید را ایجاد کند. اما نصب سیستم همکاری در فروش روی سایت شما دقیقاً مانند افتتاح شعبهٔ دوم فروشگاه شما است. شما با دادن مقدار پورسانت به افرادی که محصول شما را در رسانه‌های خود به فروش می‌رسانند می‌توانید تعداد شعب‌های دیگر سایت خود را به‌سرعت افزایش دهید و درآمد خود را افزایش دهید.

فرضیهٔ دوم: فرض کنید که شما در حال احداث یک فروشگاه هستید. به نظر شما پرکردن تمام قفسه‌های فروشگاهتان چقدر هزینه‌بر خواهد بود؟ چرا قفسه‌های فروشگاه بدون پرداخت هزینه پر نمی‌کنید؟ اگر برای شما سؤال پیش‌آمده است که چگونه این امکان‌پذیر است، باید بدانید که بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ دارای سیستم‌های همکاری در فروش هستند که شما می‌توانید با تهیه پنل سیستم همکاری در فروش آنان بدون پرداخت هزینه برای خود یک فروشگاه بزرگ به همراه محصولات درجه‌یک و گران‌قیمت ایجاد کند. خودتان را از شر تمام هزینه‌ها و دردسرهای تأمین محصول، ارسال محصول، و… خلاص کنید و تمام تمرکز خود را روی افزایش فروش و بازاریابی قرار دهید.

۲. سایت‌های آموزشی

اگر در کار و زندگی خود فردی موفق باشید، حتماً می‌دانید که یکی از عوامل رشد در افراد یادگیری مستمر در حوزه تخصیص خود است. اگر شما در یک حوزه صنعتی، علمی، فرهنگی، هنری یا هر رشته‌ای که تاکنون از آن درآمد کسب می‌کنید حرفه‌ای باشید، این را هم به‌خوبی می‌دانید که دانش شما، اصلی‌ترین سرمای کسب‌وکارتان است. به گذشتهٔ خود بنگرید، در طول ۵ سال گذشته چه مهارت‌های آموخته‌اید؟ از چه دانش جدیدی درآمد کسب کرده‌اید؟ در طول ۵ سال گذشته، شما چه توانمندی را آموختید که امروزه در شغل حرفه‌ای خود به آن نیاز دارید؟

آیا شما حاضر هستید که به ۵ سال پیش بازگردید و مهارتی را که در طول ۵ سال آموختید را در طول یک هفته یاد بگیرید؟ اگر پاسخ شما مثبت است برای آموختن آن چقدر حاضر هستید هزینه کنید تا جایگاه امروزتان را ۵ سال زودتر به دست می‌آوردید؟ حاضر بودید که نیمی از درآمد امسال خود ۵ سال پیش صرف آموختن مهارت کلیدی خود می‌کردید؟ اگر بازهم پاسخ شما مثبت است، بدانید که افراد بسیاری وجود دارند که دوست دارند برای یادگیری یک مهارت ۵ ساله، هزینه‌های پرداخت کنند تا کمتر از یک سال در شغل خود حرفه‌ای شوند. همان‌طور که افراد بسیاری وجود دارند که شما دوست دارید برای به‌دست‌آوردن جایگاه امروزشان ۵ سال تلاش کنید، افرادی هم وجود دارند که دوست دارند به جایگاه امروز شما را در ۵ سال آینده برسند. پس دانش و مهارت شما برای دستهٔ دوم بسیار باارزش است. همان‌طور که شما دوست دارید به جایگاه افرادی که ۵ سال از شما جلوتر هستند تا آخر امسال برسید، افرادی هم هستند که دوست دارند به جایگاه شما که ۵ سال جدیدتر از شما هستند در کمتر از یک سال برسند.

دانش و مهارت‌های خود را بررسی کنید، مسیرهای اشتباهی را که برای به‌دست‌آوردن جایگاهتان رفته‌اید را شناسایی کنید. به افرادی که ۵ سال عقب‌تر از شما هستند گوشزد کنید. ببینید که چقدر از شما استقبال می‌کند. اگر استقبال خوبی مشاهده کردید با قدرت به کار خود ادامه بدهید. در غیر این صورت روش خود را تغییر دهید، به نکات بهتری اشاره کنید. محتوای جذاب‌تری را آماده کنید و افراد مشتاق‌تر را پیدا کنید، آنگاه در خانه بنشینید و ببینید که آموزشی شما با چه سرعت خارق‌العاده‌ای به فروش می‌رسد. از شده تعجب در حالی در خانه نشسته‌اید فریاد خواهید زد.

تدریس مهارت‌های خود در زمینه‌های مختلف از جمله مهارت زبان، موسیقی، آشپزی، درسی، کنکور، برنامه‌ریزی، بازاریابی، برنامه‌نویسی، مشاوره، بورس، سرمایه‌گذاری، ازدواج، تربیت فرزندان، مهارت کامپیوتری، تعمیرات لوازم‌خانگی و هزاران حرفه و هنر دیگر می‌تواند برای شما یک درآمد عالی ایجاد کند. اما سؤال اصلی این است که شما به‌عنوان یک مدرس در طول روز چند ساعت می‌توانید تدریس کنید؟ در هر ساعت به چند نفر می‌توانید آموزش بدهید؟ آیا درآمدی که برای شما ایجاد می‌کند ارزش وقت‌گذاشتن دارد؟ آیا شما می‌توانید با هر نوع رفتاری از جانب دانشجویان خود ارتباط برقرار کنید؟

شما در طول روز می‌توانید هزاران ساعت تدریس کنید و روزانه صدها نفر از دانش شما استفاده کنند. در هر زمینه‌ای که فعالیت کنید حتماً می‌توانید یک ویدئو آموزشی ۱ ساعته در مورد انجام یک فرایند پیچیده با روش اختصاصی خود ضبط کنید. در هر حوزه‌ای که باشید می‌توانید دوره‌های آموزشی چند جلسه‌ای تهیه کنید و با فروش آن به درآمد مطلوب برسید. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که معتقدید که در حوزهٔ تخصیصی فعالیت شما امکان تهیه ویدئو آموزشی وجود ندارد پیشنهاد می‌کنم کلمات کلیدی کسب‌وکار خود را در اینستاگرام و یا معادل انگلیسی آن را در یوتیوب جستجو کنید. احتمالاً محتواهایی را خواهید یافت که فقط با ترجمهٔ و بومی‌سازی آن‌ها می‌توانید به قیمت بالایی بفروش برسانید البته با استفاده از کمپین‌های تبلیغات این کار برای شما آسان‌تر خواهد بود.

۳. سایت‌های خدماتی

دستهٔ دیگری از کسب‌وکارها هستند که از ارائه خدمات کسب درآمد می‌کنند. خدماتی مثل: قالی‌شویی، تعمیرات لوازم‌خانگی، مکانیک‌ها، تعویض روغن خودرو، نظافت منزل، نگهداری حیوانات خانگی، درمان بیماری‌های خاص، پزشکان، وکلا، مشاورین و هزاران کسب‌وکار دیگر که هیچ محصولی برای ارائه ندارند اما آن‌ها دانش فنی، تجربیات یا امکانات خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهند و از این روش درآمد کسب می‌کنند. اگر کار شما هم جزو این دسته از مشاغل است وب‌سایت شما می‌تواند تعداد مشتریان شما را بعد از ۳ تا ۶ ماه چندین برابر کند.

کافی است مشکلات مشتریان خود را بررسی کنید و برای آن‌ها محتوا تولید کنید. بهترین و عالی‌ترین محتوای خود را به‌رایگان در رسانه‌های مختلف مثل آپارات، اینستاگرام، تلگرام و یا یوتیوب به اشتراک بگذارید. این کار شما تبلیغ هدفمند برای آموزش‌های پولی شما خواهد. ارائه رایگان بهترین محتوای شما نه‌تنها نوعی قدرت‌نمایی برای رقبای خودتان است بلکه ابزاری بسیار عالی برای جذب مشتریان هدف است. از طریق محتوای تبلیغاتی (محتوای رایگان) خود افراد را به سایت خود هدایت کنید و برای دریافت اطلاعات تماس مثل ایمیل یا شماره‌تلفن می‌توانید به آن‌ها یک فایل باارزش رایگان دیگر هدیه بدهید. با این کار شماره تماس یا ایمیل صدها نفر از علاقه‌مندان خود را به دست آورده‌اید. حال وقت آن رسیده است که یک محتوای تبلیغاتی مناسب برای آن‌ها ارسال کند و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید افرادی که از این طریق شما را پیدا می‌کنند، افرادی هستند که برای دریافت خدمات شما حاضراند هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنند.

۴. سایت‌های محتوایی

سایت‌های محتوایی نوعی از سایت‌ها هستند که با ارائه محتوای رایگان میزان بازدید سایت خود را افزایش می‌دهند تا با دریافت هزینه برای تبلیغات درآمد خود را تضمین کنند. محتوای این وب‌سایت‌ها می‌تواند محتوای آموزشی، علمی، سرگرمی، فیلم و سریال، موسیقی، مقاله و … باشد. مهم‌ترین هدفی که این وب‌سایت ها داند این است که بازدید روزانهٔ سایت خود را افزایش دهند تا با دریافت هزینهٔ بیشتر برای تبلیغات درآمد خود را افزایش دهند. یکی از معروف‌ترین وب‌سایت‌های محتوایی ایران آپارات است. آپارات یک در رتبه‌بندی سایت‌های ایران بعد از دیجی‌کالا جایگاه دوم را دارد تمام درآمد خود را فقط از طریق تبلیغات به دست می‌آورد. محتوای آپارات مانند بسیاری از سایت‌های محتوایی دیگر توسط کاربران تولید می‌شود و خود مجموعه آپارات دخالت زیادی در این زمینه ندارد.

سایت‌های محتوایی علاوه بر تبلیغات می‌توانند از طریق انتشار رپرتاژ آگهی یا درآمد از طریق سیستم همکاری در فروش کسب درآمد کنند، دقیقاً کاری که سایت‌هایی مثل زومیت و باشگاه خبرنگاران جوان انجام می‌دهد کسب درآمد کنند.

۵. سایت‌های اختصاصی

سایت‌های اختصاصی جزو ارزان‌ترین نوع وب سایت‌هایی هستند که شما می‌تواند برای خود سفارش بدهید. این نوع سایت‌ها امکانات زیادی ندارند و عموماً برای معرفی شرکت‌ها، محصولات و یا اشخاص استفاده می‌شوند. در یک سایت اختصاصی شما می‌توانید خود، شرکت یا محصول خود را معرفی کنید، اطلاعات آن‌ها را به نمایش بگزارید شماره تماس خود را وارد کنید و از بازدیدکنندگان بخواهید تا فُرم تماس شما را پر کنند که بعدها در یک فرصت مناسب با آن‌ها تماس بگیرید و خدمات خود را عرضه کنید.

اگر می‌خواهید برای خودتان یک رزومه حرفه‌ای طراحی کنید، یا شرکت خود یک وب‌سایت داشته باشید که افراد با جستجو در گوگل به‌راحتی شما را پیدا کنند، یا محصول و خدمات منحصربه‌فرد را در شهر و استان خود ارائه می‌دهید. سایت خدماتی بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

از سایت‌های خدماتی عموماً برای مراکز درمانی، مطب پزشکان و روان‌شناسان، خدمات مشاوره‌ای، آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی، هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خدماتی استفاده می‌شود که صرفاً برای معرفی کاربرد دارند. اما این امکان وجود دارد که سایت اختصاصی خود را بسازید و بعدها سایت خود را به یک سایت فروشگاهی یا آموزشی و یا خدماتی ارتقا دهید.

۶. سایت‌های سرگرمی

سایت‌های سرگرمی شاید گران‌ترین نوع وب‌سایت‌هایی هستند که می‌توانید سفارش دهید. این وب‌سایت‌ها در ایران طرف‌داران کمی دارند و مخاطبین آن عموماً کودکان هستند. تقریباً هیچ‌یک از این وب‌سایت‌ها را نمی‌توان با ابزارهای مدیریت محتوا طراحی کرد.

وب‌سایت‌های که برای سرگرمی طراحی می‌شوند عموماً پلن‌های مالی پیچیده‌ای دارند و از آن می‌توان برای فروش برخی محصولات، تبلیغات و یا حتی حق اشتراک ماهانه یا سالیانه کسب درآمد کرد. پایه و اساس این وب‌سایت‌ها علمی است به نام گیمی‌فیکیشن. مدتی زیادی نیست که دانش گیمی‌فیکیشن در ایران موردتوجه کسب‌وکارهای نوین قرار گرفته است. با به‌کارگیری این دانش جذاب در کسب‌وکارتان می‌توانید در کاربران احساس نیاز خرید محصولات را ایجاد کنید تا فروشتان افزایش یابد. به طور مثال شما می‌توانید با به‌کارگیری دانش AR (واقعیت افزوده) در فروش آنلاین عینک انقلاب به پا کنید. مثلاً قبل از این‌که مشتریان شما از شما خرید کنند بتوانند با استفاده از این تکنولوژی عینک‌ها را در صورت خود مشاهده کنند تا از خرید خود مطمئن شوند.

یک پیشنهاد عالی برای شما

شما می‌توانید برای رشد کسب‌وکار خود یک مشاوره کاملاً تخصصی برای داشتن یک وب‌سایت کاملاً ایدئال دریافت کنید. ما در مجموعهٔ همتاکالج  یک پکیج کامل از تمام امکانات و قابلیت‌های سایت را برای شما ارائه می‌دهیدم تا اطمینان خاطر شما را تضمین کنیم.

چرا ما؟

قبل از این که شما سایت خود را سفارش دهید، یک مشاوره ۴۵ دقیقهٔ کاملاً رایگان از مشاورین همتا به‌صورت حضوری یا تلفنی دریافت می‌کنید تا مطمئن شوید که داشتن یک سایت برای رشد کسب‌وکار شما مناسب است یا نه؟

سایت شما به طور معمول طی ۲ هفته نسخهٔ پیش‌نمایش آن برای شما آماده می‌شود تا درخواست‌های شما عیناً انجام شود و تا زمانی که شما رضایت کامل را نداشته باشید سایت شما منتشر نمی‌شود و بعد از آن شما یک پشتیبانی کاملاً رایگان از سمت مجموعهٔ همتا دریافت خواهید کرد که در طول این مدت تمام نیازهای شما روی سایت اعمال می‌شود، تغییرات شما انجام می‌شود و سایت شما مطابق سلیقهٔ خودتان تغییر خواهد کرد و مشکلات و باگ‌های سایت شما توسط تیم همتا برطرف می‌شود تا یک سایت کاملاً بی‌نقص داشته باشید.

تیم شما می‌تواند در طول مدت پشتیبانی از مشاوره‌های مارکتینگ رایگان مجموعهٔ همتا استفاده کنید تا فروش خود را افزایش دهید. ما در طول این مدت همراهی، شما را با اصول بازاریابی اینترنتی آشنا می‌کنیم، به شما روش‌های افزایش فروش و مهم‌ترین نکات تبلیغات مؤثر را بیان می‌کنیم. شما در طول زمان پشتیبانی تخفیف ویژه برای استفاده از تمام محصولات و امکانات سایت همتا دریافت می‌کنید. از جمله دریافت عضویت ویژهٔ بخش قهرمانان کسب‌وکار که برای اعضای طلایی سایت فعال است می‌باشد در بخش عضویت قهرمانان کسب‌وکار شما می‌توانید هر هفته خلاصه‌ای از بهترین کتاب‌های کسب‌وکار را از طرف ما دریافت کنید. شما یا کارمندانتان می‌توانید به‌صورت کاملاً رایگان در یک دورهٔ جامع مدیریت فوق حرفه‌ای وب‌سایت شرکت کنید تا بعد از گذشت دوران پشتیبانی سایت دیگر نیازی به تمدید دوره پشتیبانی نداشته باشید و خودتان بهتر از هر مهندسی بتوانید سایت خود را مدیریت کنید. ارزش این پکیج جامع که به‌رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت معادل مبلغ ۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان می‌باشد. پکیج فوق حرفه‌ای مدیریت سایت شامل ۴ بخش آموزش فنی سایت، آموزش محتوایی سایت، آموزش مدیریت فروشگاه سایت و آموزش بازاریابی به همراه یک دوره کوتاه ویژه مدیران سایت برای افرادی که مدیریت سایت خود را به کارمندانشان می‌سپارند می‌باشد. این دوره شامل یک ماه پشتیبانی تلفنی ویژه هنرجویان است تا بتوانند تمام مشکلات خود را از کارشناسان همتا پرس‌وجو کنند.

علاوه بر این کد تخفیف ۵۰% برای شرکت در وبینارهای مجموعهٔ همتا در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این وبینارها تحت موضوعات مختلف به‌صورت ماهانه برگزار می‌شوند که هدف آن‌ها ارائه جدیدترین آموزش‌های کسب‌وکار برای بهبود راندمان کاری شما چه درون سایت و چه در دنیای واقعی حرفه‌ای‌تان می‌باشد.

ما ابزارهای حرفه‌ای سئو (بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو مثل گوگل) را در سایت شما فعال می‌کنم، به شما اصول مقدماتی سئو محتوایی را آموزش می‌دهیم تا از بسیاری از رقبای خود در دنیای بزرگ گوگل پیشی بگیرید و نتایج بالاتر گوگل را در اختیار داشته باشید.

از همه مهم‌تر شما در دوره پشتیبانی خود به‌صورت هفتگی یا ماهانه (بر اساس وسعت کسب‌وکار خودتان) تحلیل‌های رایگان سایت خودتان را دریافت می‌کنید، در این تحلیل‌ها اطلاعات دموگرافیک کاربران از جمله جنسیت، سن، موفقیت جغرافیایی، دستگاه‌هایی که با آن وارد سایت شده است، شناسایی صفحه‌هایی کاربران از سایت شما خارج می‌شوند، معرفی صفحه‌های هدف سایت، بهبود صفحه‌های هدف، لینک‌سازی داخلی صفحه‌های هدف و ده‌ها قابلیت دیگر که نمی‌توانید از شرکت طراحی ساید دیگر بخواهید.

همهٔ موارد گفته شده به همراه چندین قابلیت کلیدی دیگر که عموماً با کسب‌وکار شما شخصی‌سازی‌شده است در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین ما در طول این دوره پشتیبانی تمام تلاش خود را می‌کنیم تا شما یک کسب‌وکار روبه‌رشد داشته باشید چه داخل سایت و چه خارج سایت. ما همراه شما خواهیم بود. این موارد تنها بخشی از تجربیات ما در طراحی سایت تبریز و تهران می‌باشد

افرادی که سکوی پرتاب آن‌ها بوده‌ایم

شما می‌توانید برای دریافت یک مشاوره کاملاً رایگان با شماره‌ی ۰۹۱۹۹۶۱۴۹۵۹ تماس بگیرید

2 thoughts on “طراحی سایت برای برای کسب و کار شما

  1. عرفان عباسی says:

    سلام وقت بخیر . من قصد دارن یک سایت آموزشی طراحی کنم. کدام یک از بسته ها را بیشنهاد می‌کنید.

    • Amin_Az says:

      سلام عرفان عزیز، اگر حجم فعالیت شما کم است می‌توانید از بسته‌ی سایت شرکتی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با تماس با شماره تلفون 0919961**59 مشاوره رایگان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.