آموزش جامع تهیۀ درگاه پرداخت برای وب‌سایت

خانه » همتامگ » همتامگ » آموزش جامع تهیۀ درگاه پرداخت برای وب‌سایت
10 درگاه پرداخت برتر واسط
لیست محتوا صفحه

چالش این روزهای بسیاری از وب‌سایت استفاده از درگاه‌های پرداخت مناسب برای سایت فروشگاهی است. معمولاً بعد از طراحی سایت در تبریز و حتی سایر استان‌ها، اولین سؤالی که مشتریان ما می‌پرسند: «شما چه درگاهی را پیشنهاد می‌کنید؟». درگاه‌های انواع مختلفی دارند که من مهدیه احمدی (مدیر تیم تحریریۀ همتاکالج ♥) قصد دارم در این مقاله درگاه‌های پرداخت اینترنتی را بررسی کنم، لطفاً تا انتهای مقاله همراه من باشید تا بهترین درگاه پرداخت اینترنتی را معرفی کنم.

انواع درگاه‌های پرداخت اینترنتی و تفاوت آن

درگاه پرداخت اینترنتی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  1. درگاه پرداخت مستقیم.
  2. درگاه پرداخت واسط بانکی.

اما قبل از این که به بررسی تفاوت‌هایی درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط بانکی بپردازیم، بیایید درگاه پرداخت اینترنتی را بیشتر بشناسیم.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید؟

درگاه پرداخت اینترنتی، یکی از جزئیات بسیار حائز اهمیت در کسب‌وکارهای اینترنتی است و بدون آن، عملکرد کسب‌وکارهای آنلاین مختل می‌شود در اصل «درگاه پرداخت سرویس انتقال پول از مشتری به فروشنده در دنیای وب است» ازاین‌رو در طراحی سایت‌های فروشگاهی استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی یک امر بدیهی است.
سیستم فروشگاه سازی سایت شما (مثلاً ووکامرس) بعد از جمع‌بندی هزینه‌های محصولات، پست، مالیات، هزینۀ اضافی، تخفیف و… به کمک یک مرچنت کد (یا ترمینال) مبلغ سفارش را به بانک مربوطه ارسال می‌کند و بعد از پرداخت، کد تأیید پرداخت به وب‌سایت ارسال می‌شود تا سیستم فروشگاه‌ساز سفارش‌ها را مدیریت کند.

انواع درگاه پرداخت و تفاوت‌های آن‌ها

همان‌طور که می‌دانید ۲ نوع درگاه پرداخت داریم، درگاه پرداخت مستقیم مثل درگاه‌های بانک‌ها و درگاه پرداخت واسط بانکی که به شرکت‌های پرداخت‌یار معروف هستند.

  1. درگاه پرداخت مستقیم:
    درگاه‌های پرداخت مستقیم بانکی، درگاهی است که یک بانک یا ارائه‌دهندۀ سرویس پرداخت آنلاین و یا اصطلاحاً PSP (Payment Service Provider) در اختیار شما قرار می‌دهد. برای این منظور لازم است که کسب‌وکار شما شرایط PSP را داشته باشد که در ادامه این موارد کامل بررسی می‌شود.
  2. درگاه پرداخت واسط بانکی (غیرمستقیم):
    شرکت‌های واسط بانکی یا درگاه غیرمستقیم که به پرداخت‌یار معروف هستند، در اصل واسط بین شما و PSP ها هستند. درگاه‌های غیرمستقیم با ارائه امکانات بیشتر و دردسرهای کم‌تر برای تهیه درگاه گزینۀ مناسبی برای استفاده در هر سایتی هستند؛ اما این درگاه‌ها برخلاف درگاه‌های مستقیم رایگان نمی‌باشند!

مقایسۀ درگاه‌های پرداخت واسط و مستقیم؟

  1. زمان فعال‌سازی درگاه پرداخت:
    در دنیای کسب‌وکارهای آنلاین، مهم‌ترین نیازهای کسب‌وکارها، دسترسی سریع و آسان به درگاه پرداخت است. بااین‌حال، برای در یافت درگاه در شرکت‌های PSP باید روال اداری خاص خود را رعایت کنند و مدارک و درخواست مربوطه را از کسب‌وکارها جمع‌آوری کنند. با توجه‌به قوانین سخت‌گیرانه در این حوزه، بعضی از شرکت‌های PSP به دلیل روال اداری طولانی‌تر، به طور متوسط برای ارائه درگاه پرداخت به کسب‌وکارها، حدود ۳ روز الی یک هفته کاری زمان نیاز دارند. این مدت زمانی است که هیچ مشکلی در مدارک ارائه‌شدهٔ شما وجود نداشته باشد و شما صلاحیت دریافت درگاه پرداخت را داشته باشید. از طرفی شرکت‌های پرداخت‌یار، با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و سامانه‌های خودکار، می‌توانند در عرض کم‌تر از ۲ ساعت اداری درگاه پرداخت را در اختیار شما قرار دهند.
  2. پشتیبانی
    فرض کنید روز پنج‌شنبه ۲۷ اسفند ساعت ۱۴ ظهر (خارج تایم اداری) است و شما در حال برگزاری یک کمپین تبلیغاتی هستید. میلیون‌ها تومان هزینه صرف این تبلیغ کرده‌اید و منتظر هستید که یک فروش عالی را تجربه کنید. اما ناگهان خطای «اتصال به درگاه» را دریافت می‌کنید. حالا باید صبر کنید تا اولین روز کاری یعنی ۷ فروردین! تا بانک‌ها باز شوند و در خواست خود را به بانک ارائه دهید. این یعنی کل مبلغ کمپین را ضرر کردید و کلی جنس در انبار شما باقی‌مانده است که قبل عید باید به فروش می‌رسید.
    از طرفی اگر درگاه پرداخت شما پشتیبانی ۲۴ ساعته داشت، مثل پی پینگ و زرین پال در همان روز ۲۷ اسفند می‌توانستید مشکل خود را حل کنید.
    یکی از مزیت‌های پرداخت‌یارها (درگاه‌های واسط) پشتیبانی بهتر آنان نسبت به بانک‌ها است. ازاین‌رو داشتن حداقل یک سرویس پرداخت‌یار برای وب‌سایت شما حیاتی است.
  3. اعتماد مشتری
    درگاه‌های بانکی مستقیم برای کاربران مورد اعتمادتر هستند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در فرایند پرداخت از درگاه‌هایی استفاده کنند که نماد بانک‌های معتبر روی آن وجود دارد.
    نتیجه یک آزمایش ساده
    حدود ۶ ماه قبل از نگارش این مقاله یعنی در ماه‌های بهمن برای یکی از وب‌سایت‌ها که درگاه زرین‌پال داشت یک درگاه مستقیم بانکی تهیه کردیم. در صفحۀ پرداخت این قابلیت وجود داشت که کاربر بتواند درگاه بانکی را انتخاب کند (انتخاب میان زرین پال و بانک ملت) ترجیح کارفرما این بود که کاربران بیشتر از درگاه بانکی زرین پال استفاده کنند تا سیستم حسابداری آن‌ها دچار مشکل نشود. برای این موضوع ما درگاه پیش‌فرض را زرین پال انتخاب کردیم.
    برای تغییر درگاه لازم بود که کاربران روی دکمه تغییر درگاه پرداخت کلیک کنند و از منوی موجود درگاه را تغییر دهند (کمی زمان‌بر و پیچیده) اما در کمال تعجب دیدیم که ۶۹% کاربران با وجود پیچیده بودن مراحل پرداخت تمایل دارند از بانک ملت استفاده کنند.
    این آمار نشان داد که وجود درگاه پرداخت بانکی در یک سایت می‌تواند اعتماد کاربران را افزایش دهد. به‌علاوه زمانی که کاربر وارد صفحۀ درگاه پرداخت شد، درصورتی‌که از درگاه مستقیم استفاده می‌کنید نام برند و لوگوی شما را در آن صفحه قابل مشاهد است؛ اما اگر از پرداخت‌یار استفاده کنید نام شرکت پرداخت‌یار را در صفحه درگاه نمایش داده می‌شود که می‌تواند اعتماد مشتری را کم‌تر کند.
  4. امکانات
    از یک درگاه پرداخت چه امکاناتی انتظار دارید؟ مهم نیاز شما سرویس انتقال وجه است که بانک‌ها این سرویس را در اختیار شما قرار می‌دهند. اما پرداخت‌یارها در کنار سرویس پرداخت اینترنتی سرویس‌های مختلفی از جمله گزارش‌گیری پیشرفته، فاکتور آنلاین، ابزارهای رایگان (افزونه، ماژول، سورس کد، کتابخانه و…) و بسیاری امکانت مهم دیگر که می‌تواند کمک شایانی به سیستم حسابداری شما کند که درگاه‌های مستقیم از آن‌ها بی‌بهره هستند.
    یکی از مهم‌ترین امکاناتی که درگاه‌های پرداخت مستقیم از آن بی‌بهره هستند، قابلیت سویچ درگاه بانکی است. شرکت‌های پرداخت‌یار برای انجام تراکنش نیاز به همکاری با بانک‌ها را دارند، ازاین‌رو این شرکت‌ها می‌توانند با چندین بانک در ارتباط باشند و درگاه‌های بانکی بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.
    فرض کنید به‌خاطر تداخل شبکه اینترنت، به‌پرداخت بانک ملت در دسترس نیست، اگر سایت شما فقط متصل به بانک ملت باشد امکان تراکنش در سایت شما فراهم نمی‌شود. اما پرداخت‌یارها چندین درگاه پرداخت را در اختیار شما قرار می‌دهند، اگر به‌پرداخت ملت از دسترس خارج شود در کسری از ثانیه درگاه پاسارگاد برای شما فعال می‌شود، اگر پاسارگاد به مشکل بخورد درگاه بانک پارسیان و… فعال و در دسترس کاربران سایت شما قرار می‌گیرد.
  5. تسویه
    برای تهیه درگاه پرداخت مستقیم لازم است که در بانک مبدع یک حساب داشته باشید، بعد از فعال‌سازی درگاه پرداخت، مبلغ تمام تراکنش‌های شما وارد حساب بانکی شما می‌شود و پول در حساب شما قرار می‌گیرد. متناسب با قوانین بانک شما می‌تواند بین ۲ الی ۳۶ ساعت بعد پرداخت پول خود را برداشت کنید.
    از طرفی فرایند تسویه در پرداخت‌یارها کمی کند و معمولاً به‌صورت دستی انجام می‌شود. این فرایند حداقل یک روز کاری زمان بر است تا پول به‌حساب بانکی شما واریز شود.

معرفی پرداخت‌یارها و درگاه‌های مستقیم بانکی

  1. زرین پال
    زرین پال قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین سرویس درگاه پرداخت واسط است. ازاین‌رو این شرکت را رتبه ۱ لیست درگاه‌های پرداخت معتبر ایرانی قرار می‌دهیم. از جمله خدمات متمایز زرین پال می‌توان به زرین لینک و زرین کارت اشاره کرد. زرین کارت، کارت اعتباری از بانک آینده است که تمامی تراکنش‌های مالی شما به این کارت منتقل می‌شود و نیازی به درخواست واریزی نیست زرین لینک‌ها، لینک پرداخت شماست که بدون نیاز به درگاه پرداخت و وب‌سایت می‌تواند پرداخت انجام دهید.
    مزایای زرین پال
    • اپلیکیشن موبایل (اندروید و وب‌اپ آی‌اواس)
    • زرین لینک
    • زرین‌کارت
    • افزونه‌های وردپرسی
    • افزونه برای سایت سرویس‌ها
    کارمزد زرین پال
    با گرفتن درگاه از زرین پال به مدت ۱ ماه هیچ کارمزدی از حساب شما کسر نمی‌شود. اما بعد از ۱ ماه فقط ۱ درصد تا سقف ۳،۰۰۰ تومان از حساب شما کسر می‌شود.
    شما می‌توانید با تهیه زرین‌کارت این کارمزد را به ۰.۵ درصد تا سقف ۲،۰۰۰ تومان کاهش دهید. همچنین اگر تعداد تراکنش‌های روزانه سایت شما بیش از ۱۰۰ عدد باشد می‌توانید با پشتیبانی زرین پال در ارتباط باشید که خدمات ویژه‌تری را در اختیار شما قرار دهند.
    برای ثبت‌نام در زرین پال از لینک زیر استفاده کنید.
    https://next.zarinpal.com/auth/register?ref_id=1UYaaD
  2. پی پینگ
    یکی دیگر از معروف‌ترین سرویس‌های پرداخت‌یار پی پینگ است. پی پینگ پلن‌های متنوعی دارد که می‌تواند متناسب با حجم فروش خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید تا بهترین تعرفۀ کارمزد پرداخت را پرداخت کنید. همچنین در پلن‌های حرفه‌ای‌تر آن امکانات بسیار بیشتری از جمله قرارداد نام و لوگوی کسب‌وکارتان در صفحۀ درگاه پرداخت است. یکی از برتری‌های پی پینگ نسبت به زرین پال سادگی دریافت درگاه است که این موضع باعث شده است که ما در همتاکالج از پی پینگ برای تمامی پروژه‌های طراحی سایت خود استفاده کنیم.
    مزایای پی‌پینگ
    • امکانات متنوع
    • ارائۀ پلاگین‌ برای سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف (وردپرس، جوملا، پرستا شاپ و…)
    • نرم‌افزار فروشگاهی
    • ارائۀ لینک پرداخت برای فروشگاه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی
    • اپلیکیشن موبایل کامل و جامع
    • امکان ساخت QR Code برای محصولات
    • ثبت‌نام ساده
    • پشتیبانی قوی (خوش‌برخورد)
    • قابلیت کسر کارمزد تراکنش از کاربر یا سایت
    کارمزد پی‌پینگ
    پی‌پینگ تعرفه‌های مختلفی برای بسته‌های خود دارد. در بستۀ رایگان ۱درصد کارمزد تا سقف ۵،۰۰۰ تومان دریافت می‌کند؛ اما در بسته‌های حرفه‌ای‌تر سقف کارمزد تا ۳،۰۰۰ تومان هم کاهش می‌یابد. همچنین پلن حرفه‌ای این درگاه شرایط ویژه‌ای را برای شما فراهم می‌کند که شما می‌توانید بهترین شرایط را برای سایت خود انتخاب کنید.
    برای دریافت پی‌پینگ از لینک زیر استفاده کنید
    ppng.ir/r/qKvOd
  3. نکست پی
    نکست‌پی در میان درگاه‌های پرداخت کم‌ترین کارمزد را دریافت می‌کند. این یکی از عواملی است که باعث شناخته‌شدن نکست‌پی در میان رقبا شده است و ما در همتاکالج جایگاه سوم را به این شرکت اعطا می‌کنیم. اما پشتیبانی این مجموعۀ تا به این لحظه تعریف چندانی ندارد، امیدواریم که به‌زودی این نقطه‌ضعف نیز مرتفع شود.
    مزیت‌های نکست‌پی
    • ساخت درگاه و اتصال مستقیم آن به سایت یا اپلیکیشن با سرعت بالا
    • ساخت لینک جداگانه برای محصولات مختلف
    • ساخت صفحه‌ای که کاربر بتواند مبلغ را خودش وارد کند (مثل همان پوز فروشگاه)
    • تنوع در درگاه‌های پرداخت
    • پلاگین برای CMSهای گوناگون
    • کارمزد بسیار ناچیز
    • دریافت سریع درگاه
    کارمزد نکست‌پی
    نکست‌پی به کم‌ترین دریافت‌کنندۀ کارمزد در میان پرداخت‌یارها معروف است به‌طوری‌که ۱ درصد از مبلغ تراکنش را تا سقف ۸۰۰ تومان برمی‌دارد.
    برای ثبت‌نام در نکست‌پی از لینک زیر استفاده کنید
    https://nextpay.org/nx/auth/signup?ref=28764
  4. آی‌دی پی
    آی‌دی پی قبل از این که وارد دنیا پرداخت‌یارها شود، یک نرم‌افزار بانکی بود. امّا اکنون با ارائۀ درگاه‌های پرداخت وارد دنیای پرداخت‌یارها شده است. ازاین‌رو یکی از کامل‌ترین و کاربردی‌ترین پنل‌های مدیریت را در میان سایر شرکت‌های پرداخت‌یار دارد.
    به کمک آی‌دی‌پی می‌توانید با سرعت بالاتری درگاه پرداخت تهیه کنید و درگاه‌های پرداخت خود را به‌خوبی مدیریت کنید. این قابلیت در پی‌پینگ و زرین پال آزاردهنده است. اگر چندین درگاه پرداخت داشته باشید می‌تواند برای هر درگاه پرداخت یک شماره‌حساب اختصاصی ارجاع دهید تا مدیریت مالی بهتری داشته باشید.
    مزایای ای‌دی‌پی
    • کتابخانه جامعی از افزونه‌ها و ابزارهای مختلف
    • درگاه مناسب کمپین‌ها
    • درگاه مناسب کمپین‌ها
    • مناسب برای فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی
    کارمزد آی‌دی‌پی
    کارمزد آی‌دی‌پی ۱ درصد حداقل ۱،۰۰۰ تومان و حداکثر ۵،۰۰۰ تومان است.
  5. رایان‌پی
    بعد از ثبت‌نام در رایان‌پی تا زمانی که اطلاعات شما تأیید نشود، پنل مدیریت در اختیار شما قرار نمی‌گیرد. این مورد باعث کلافگی زیاد در روند ثبت‌نام خواهد شد همچنین UX (تجربۀ کاربری) سایت رایان پی بسیار ضعیف و گیج‌کننده است.
    مزایا درگاه پرداخت اینترنتی رایان پی
    • درگاه شخصی و اختصاصی برای فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی
    • تعرفه کارمزد کم برای فروشگاه‌های فاقد وب‌سایت
    • ارائه افزونه CMS ها
    کارمزد رایان‌پی
    کارمزد رایان‌پی ۱ درصد تا سقف ۶،۰۰۰ تومان است؛ ولی اگر وب‌سایت نداشته باشید می‌توانید از سیستم لینک پرداخت استفاده کنید که در این صورت ۵۰۰ تومان برای هر تراکنش از شما کسر می‌شود.

لینک

  1. آقای پرداخت
    در لیست درگاه‌های پرداخت اینترنتی واسط به سراغ درگاه آقای پرداخت می‌رویم. برخلاف رایان‌پی بعد از ثبت‌نام می‌تواند وارد پنل مدیریت خود شوید؛ اما اجازه مشاهده هیچ‌کدام از منو‌ها را ندارید و باید صبر کنید تا پنل شما تأیید شود.
    یکی از قابلیت‌های آقای پرداخت، ارائه ۳ نوع درگاه مختلف است:
  2. درگاه اختصاصی
  3. درگاه شخصی
  4. درگاه محصول
    درگاه پرداخت شخصی آقای‌پرداخت قابلیت استفاده از QRcode را دارد و می‌توانید برای صفحه درگاه شخصی از تصویر خود استفاده کنید.
    مزایا درگاه پرداخت اینترنتی آقای پرداخت
    • دارای افزونه‌های سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس
    • دارای انواع درگاه پرداخت شخصی و فروشگاهی و اختصاصی محصول
    • کارمزد کم تا سقف ۲ هزار تومان
    • کاهش کارمزد با قراردادن نماد آقای پرداخت
    • احتمال تسویه در زمان کمتر
    • دارای اپلیکیشن موبایلی
    کارمزد آقای پرداخت
    تعرفه کارمزد آقای پرداخت ۱ درصد تا سقف ۲،۰۰۰ تومان است. یکی از قابلیت‌های درگاه آقای پرداخت این است که با قراردادن نماد آقای پرداخت در کنار کاهش کارمزد به ۰.۵% می‌توانید از طریق آن کسب درآمد نیز داشته باشید. همچنین واریزی‌های آقای پرداخت بین ۲ الی ۲۴ ساعت انجام می‌شود که در مقایسه با رقبا از وضعیت بهتری برخوردار است. اما ممکن است واریزی شما در ساعات اولیه انجام نشود.
    لینک
  5. سیزپی
    پنل کاربری سیزپی نیز طراحی قدیمی دارد و کمی خسته‌کننده است؛ اما سرعت تأیید مدارک شما بسیار بالا است. نحوه تسویه‌حساب در سیزپی به این شکل است که در درگاه مستقیم تسویه در ۲۴ ساعت و در درگاه واسط ۲۸ الی ۷۲ ساعت طول خواهد کشید که یکی از زمان‌برترین فرایندهای پرداخت را دارد.
    مزایای سیزپی
    • کارمزد کم
    • درگاه شخصی و اختصاصی برای شبکه‌های اجتماعی
    • فاکتور آنلاین
    کارمزد سیزپی
    کارمزد سیزپی ۱ درصد تا سقف ۲،۰۰۰ تومان است. اما اگر مبلغ تراکنش‌ کم‌تر ۵،۰۰۰ تومان و تعداد تراکنش‌ها کم‌تر از ۳۰ عدد باشید هیچ کارمزدی برای شما در نظر گرفته نمی‌شود. اما اگر تعداد تراکنش‌های شما بیش از ۱۰۰ عدد باشد می‌توانید از یک پلن توافقی استفاده کنید. به‌علاوه اگر کسب‌وکار شما در زمینه خیریه باشد می‌توانید از پلن بدون کارمزد استفاده کنید سیزپی درگاه پرداخت بدون کارمزد را برای خریدها فراهم کرده است.
  6. درگاه پرداخت اینترنتی شپا
    درگاه پرداخت شپا یکی دیگر درگاه‌های پرداختی است که در لیست ۱۰ درگاه پرداخت برتر قرار گرفته است. قابلیت منحصربه‌فرد درگاه پرداخت اینترنتی شپا این است که کاربر بعد از خرید می‌تواند با انصراف از خرید خود وجه خود را دریافت کند. پیاده‌سازی این سیستم در یک سایت کمی دردسرساز است؛ اما اکثر شرکت‌های درگاه پرداخت خارجی مثل پی پل این قابلیت را ارائه می‌دهند.
    اگر به فکر فروش محصولات به کاربران خارجی هستید، شپا این قابلیت را برای شما فراهم کرده تا کاربران خارجی با استفاده از کارت‌ها اعتباری فرایند خرید را انجام دهند. این قابلیت برای وب‌سایت‌هایی که از خارج از ایران نیز کاربر دارند بسیار عالی است. اما روند پیچیدۀ ثبت‌نام در این درگاه (از جمله ارسال تصویر شخصی) رقابت را بر دیگر شرکت‌ها آسان‌تر کرده است.
    مزایای شپا
    • کارمزد مناسب
    • پلاگین‌های سیستم‌های مدیریت محتوا
    • قابلیت تسهیم
    • درگاه بین‌المللی
    • درگاه اختصاصی برای فروشگاه‌های شبکه‌های اجتماعی
    • پشتیبانی از Qr code
    کارمزد شپا
    کارمزد شپا برای درگاه‌های پرداخت اینترنتی ۱% تا سقف ۲،۵۰۰ تومان است؛ اما اگر از لینک پرداخت استفاده کنید کارمزد آن به ۲۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.
  7. وندار
    یکی دیگر از درگاه‌های پرداخت موجود در لیست معرفی درگاه‌های پرداخت اینترنتی واسط، درگاه پرداخت وندار است. قابلیتی که وندار را از سایر درگاه‌های پرداخت متمایز می‌کند، قابلیت حق اشتراک خودکار است که با همکاری بانک آینده تحقق یافت است تا به‌صورت خودکار مبلغ مدنظر را از حساب کاربران کسر کند.
    کی دیگر از قابلیت‌های وندار فرم پرداخت نام دارد که باهدف ساخت درگاه شخصی ایجاد شده است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که یک درگاه شخصی برای خود داشته باشید.
    مزایای وندار
    • ارائه درگاه شخصی
    • پلاگین برای سیستم‌های مدیریت محتوا
    • سیستم حق اشتراک خودکار
    • پنل مناسب
    • واریز پرداختی‌ها با حداقل زمان
    • کسب‌وکارهای نوپا زیر ۲ سال تا ۳ ماه شامل کارمزد نمی‌شوند
    • سیستم گزارش‌های پیشرفته
    • بازگشت وجه
    • پرداخت گروهی
    • مدیریت تعاملات با مشتریان و شرکا
    • داده‌های آماری برای تحلیل وضعیت کسب‌وکارها
    کارمزد درگاه وندار
    کارمزد درگاه وندار ۱% تا سقف ۴،۰۰۰ تومان است. تعرفه کارمزد برداشت خودکار حق اشتراک ۲% از ۱۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰ تومان است. تعرفه کارمزد فرم پرداخت نام مانند کارت به کارت‌بانکی از ۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های درگاه پرداخت وندار کارمزد صفر درصد در ۳ ماه ابتدایی است.
  8. درگاه پرداخت پارس پال
    در لیست بهترین درگاه‌های پرداخت اینترنتی به پارس‌پال می‌رسیم. یکی از ویژگی‌های جالب درگاه پرداخت پارس‌پال که پی‌پینگ ‌هم دارد قابلیت انتخاب برداشت کارمزد از کاربر است. این مورد می‌تواند فرایند حسابداری شما را ساده‌تر کند.
    مزیت‌های پارس‌پال
    • درگاه شخصی
    • عدم دریافت کارمزد از خیریه‌ها
    • ارائه پلاگین برای سیستم‌های مدیریت محتوا
    • ۱ ماه کارمزد رایگان
    کارمزد پارس‌پال
    در ماه ابتدایی پس از ثبت‌نام تا یک ماه کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود و پس از آن ۱% تا سقف ۵،۰۰۰ تومان کسر دریافت می‌شود؛ اما برای کسب‌وکارهای بزرگ می‌توانید از پلن‌های توافقی این مجموعه استفاده کنید.

مقایسۀ درگاه‌های پرداخت واسط
حال نوبت این است که به سؤال «بهترین درگاه پرداخت اینترنتی برای سایت کدام است؟» بپردازیم. انتخاب درگاه پرداخت مناسب برای یک وب‌سایت که فروش قابل‌توجهی دارد بسیار حساس است. شاید امکانات حرفه‌ای برخی از درگاه‌های شما را جذب کند؛ اما به یاد داشته باشید که مهم‌ترین ویژگی درگاه‌ها پشتیبانی تمام‌وقت و کاربردی آن‌ها است. همچنین داشتن چندین درگاه پرداخت در سایت خالی‌ازلطف نمی‌باشد.

4 دیدگاه دربارهٔ «آموزش جامع تهیۀ درگاه پرداخت برای وب‌سایت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا